Geluk is echt met de domme

Vandaag vroeg opgestaan om in alle rust eens op de vrijmarkt te kunnen rondlopen. Was zelfs iets te vroeg want er stond nog bijna niemand.

Na een paar keer de straat op en neer te zijn gelopen kwam er een man aan met allerlei spullen. Hij vertelde dat hij inboedels opkocht en die dan weer op rommelmarkten aanbood. Gevraagd of ie ook horloges had en jawel, daar kwam een Seiko 5 naar boven. Best grappig ding maar of ie ooit gedragen gaat worden. Voor 3 euro wilde ik de gok wel wagen.

Hij had ook nog een quartz liggen. Even gekeken en bleek een Palerma Coaster te zijn. Niet heel spannend zou je denken maar aan de achterkant was te lezen dat het een compressor kast was. Er zat ook zo’n ultragore Flixoflex band op en de kast was de vies om aan te raken.

Thuis gekomen gelijk even opengemaakt en blijkt een ESA uurwerk in te zitten. Mooie stalen spacer erin. Wijzerplaat was ook nog superstrak. Kast in de ultrasoon gegooid en glaasje weer gepolijst. Nu alleen nog een batterij in. Hopen dat ie het dan doet. Voor 2 euro durfde ik t gokje wel te wagen.

Als ie in elkaar zit maak ik wel even wat extra foto’s.

Vervolgens weggelopen maar toen ik 15 minuten later langskwam zag ik een aantal nieuwe horlogebandjes liggen. Van die rally bandjes. Mijn hart begon licht sneller te kloppen. Zouden het Heuer bandjes zijn? Gevraagd wat ze moesten kosten. 2 euro was het antwoord. Ik pakte al 12 euro toen ie vertelde dat dit voor alle bandjes samen was.

Bandjes even bekeken en kon mn geluk niet op. Het zijn NOS Rodania banden dus dezelfde als de Heuers. De banden van Heuer kwamen uit exact dezelfde fabriek maar hadden geen merkje erop staan. Voor de rest zijn ze exact hetzelfde als de originele Heuer banden. Voor de grap eens gekeken bij Squinky en ik kreeg een lichte hartverzakking.

Hier kan die Mariner niet tegenop :wink:

Lol!!! Te gek!!!

Gr. Roel

Mazzelaar :smiley:

Je koniginnedag kan niet meer stuk geloof ik (tu).
Veel plezier ermee.

Mvrgr, Andre

Klasse actie weer!

Gefeliciteerd!

Mooi hoor, glück muss man haben…

Wow zeker geluk, ik blijf lekker thuis vandaag, ben namelijk nog nooit horloges tegen gekomen op een marktje oid … dus ik doe de moeite niet eens meer :slight_smile:

Lekker hoor!

Dat is geen verkeerde koop! Eerst die Omega, en nu dit? Je hebt zeker een hoop goede karma over :smiley:

Haha, wat een mazzel, het zij je gegund!

Matthijs

Leuk! In onze in de stad lag niet veel. Maar nou was ik ook te laat voor de echte koopjes…

Menno

Jij hebt met recht Superzaken gedaan:D

Man man man

Toe maar weer (tu)

Gaaf! Net als Floris kom ik ook nooit of eigenlijk zelden horloges tegen. Ja, Mickey Mouse kinderhorloges.

Ja of een één of andere 13 in een dozijn quarts horloge wat eruit ziet of de tram er overheen is gereden. ::o, nou laat dan ook maar.

Mvrgr, Andre

gaaf!!

(tu)