Geluksaanwinsten

Hoewel ik vintage vroeger leuker vond dat dan ik het nu vind kan ik het toch niet laten om menig rommelmarkt af te struinen naar leuke vintages.
Zo ook tweede paasdag in Apeldoorn.
Normaliter ben ik er nooit zo vroeg bij maar dit keer was ik redelijk vroeg. Echter stond de parkeerplaats al vol dus zo vroeg was het ook niet.
In sneltreinvaart de hal doorgelopen en viel ontzettend tegen. Paar veelte dure zakhorloges en eej double Omega Geneve voor 400 euro. Volgens de verkoper een goede prijs want hij stond altijd op de Rikketik, sure.
Na 14 rijen nog niks te hebben gevonden werd ik enigszins chagrijnig.
Totdat ik op een standje stuitte met wat mechanische horloges. Hoop troep maar onderin de bak kwam ik een oude Mido tegen.
Hij liep nog wel maar veels te snel. 70 seconden per minuut.
7 euro wilde de verkoper ervoor hebben want het was wel een goede.
Heeft dus een prachtige koperen wijzerplaat welke echt een prachtig patina heeft.
34mm groot dus best draagbaar.

Volgende stand kwam ik de Lemania stopwatch tegen. Wat hij ervoor wilde hebben, 1 euro was voldoende. Dat liet ik me geen tweede keer zeggen. De veer was alleen niet goed meer maar dat is zo verholpen. Al blijft ie maa in de vitrine staan voor een euro kon ik hem niet laten liggen.

De aanwinst waar ik echter het meest blij mee ben ligt al een jaar in de kast te wachten op een horlogemaker.
Tijdens mijn rondreis in Amerika kwam ik toevallig bij een pawn shop uit. Was er nog nooit geweest en wilde wel eens zien wat er werd aangeboden.
Stond ook een vitrinekastje met horloges. Niks spannends totdat ik hem draaide. Zag ik dat nu goed: een roosje op de wijzerplaat. Dit moest een Tudor zijn.

Het kastje stond gewoon open en hij zij dat ik hem wel kon pakken. Stickertje van 30 dollar op de achterkant. Wel nog sales tax bijtellen. Dat deed ik maar al te graag.
De kroon bleek los te zitten maar bij schudden liep hij prima. Kortom alleen het asje was afgebroken. Voor de rest mag hij een nieuw glaasje. Wijzerplaat en wijzers zijn echter mint.
Snel afgerekend en mijn vakantie was goed!!

Nu ga ik hem dus eindelijk naar Breda sturen voor de welverdiende service.
De after fotos zal ik jullie zeker niet onthouden

Gaaf verhaal. Je lijkt Henrik wel! Mooie Mido.

Echt een leuk verhaal. Ik vind het ook super om de markt af te struinen maar helaas moet je er dan vaak vroeg uit;).

Groeten,

Mark

Als je van de stopwatch af wilt… En ja, ik wil er wel meer voor geven dan een euro!

Menno

Leuk aanwinsten(tu)

Vooral natuurlijk de Tudor, maar de Lemania met de open '6’en ‘9’ mag er ook zijn!

Toch een top dag geweest uiteindelijk :wink:
Veel plezier gewenst met je aanwinsten, ik ben trouwens nog steeds erg blij met de Le Phare die ik binnenkort even laat servicen.

mvg, Frans

Big rose logo (tu)

Top!

gr. Roel

Mido is leuk, de Leminia is aardig maar die Tudor is een top vonst Tom, van harte!! (tu)

Tudor is sowieso een leuk merk, maar als je je in de vinatge daarvan gaat verdiepen moet je je eerst zeer goed inlezen om exact te weten hoe diep de invloed van Rolex doorwerkte in welk model (oftewel, welk model is een Rolex met een ander logo en welk model is alleen uiterlijk Rolex zonder het uurwerk).

Henrik Schreef:

Mido is leuk, de Leminia is aardig maar die Tudor
is een top vonst Tom, van harte!! (tu)

Tudor is sowieso een leuk merk, maar als je je in
de vinatge daarvan gaat verdiepen moet je je eerst
zeer goed inlezen om exact te weten hoe diep de
invloed van Rolex doorwerkte in welk model
(oftewel, welk model is een Rolex met een ander
logo en welk model is alleen uiterlijk Rolex
zonder het uurwerk).

Er is op VRF een post geweest waarbij iemand onderzoek had gedaan en volgens diegene hebben er nooit Rolex uurwerken in Tudors gezeten… Tombeur kan er meer over vertellen, ik hoop dat hij dit leest en zal posten.

Gr. Roel

Leuk verhaal Tom! (tu) Ik vind persoonlijk dat die Omega SM 300 die je in Utrecht had opgedoken er ook nog wel bij had gekund.

Ik heb dit soort ervaringen eigenlijk niet (helaas), al loop ik toch wel regelmatig te snuffelen…

erg leuke vondsten … :slight_smile:

Mazzelaar!

Alhoewel, het heeft natuurlijk ook te maken met een scherp oog en kennis van wat goed is.

Goed gedaan (tu)

Martin

De Tudor is inmiddels zo goed als klaar! Ik ben door Richard goed op de hoogte gehouden van het proces. Wat was er nu aan kapot. De as van de kroon was kapot en een heveltje die zorgt dat de kroon dicht blijft. Voor de rest was hij in supergoede conditie en uurwerk was nog super netjes

hierbij twee foto’s zoals ie nu is. Ik heb de mido en lemania overigens niet laten repareren. Denk dat ik die toch niet ga dragdn namelijk.
Ik heb daarnaast ook bewust niks aan de kast laten doen. Hij was nog ongepijst. Liever lichtje krasjes dan een kapot gepolijste kast

Ziet er goed uit(tu)

Ach wat mooi toch!
Jaloezie bekruipt me.
Wat een vervelende hobby is dit toch :smiley: .

Veel plezier met deze schoonheid!

goed gelukt zeg, maak eens een macro-foto van de roos, die is echt mooi!

gr,

vncnt

Zeker mooi zeg, die roos in combi met de heel mooie indexen.

Mazzelaar!

gr Ron

Richard heeft er weer iets moois van gemaakt, ik wens je veel genot met deze Tudor (tu)

mvg, Frans

Mooi Tom! Wat voor een band ga je er aan doen?

Menno

Erg mooi resultaat (tu)
De plaat en uurwerk zien er als nieuw uit.

Groeten,

Martin