Geluksvogel op de vrijdagmiddag: Ming 17.09 gereserveerd!

Ik blijf het heel raar vinden.
De Sellita SW330-2 is een GMT uurwerk met secondewijzer.

Ze hebben dus eigenlijk alleen de secondewijzer en de uurwijzer eraf gesloopt, de GMT wijzer hebben ze laten zitten en is nu dus de uurwijzer (volgen we het nog).

Persoonlijk vind ik het wat veel gekunsteld en was voor mij de reden om deze niet te bestellen.

Ja ik heb me al snel even ingelezen, leuk merk, jammer dat er in deze geen manufacture uurwerk in zit.

Ik vind hem erg mooi om te zien :ok_hand:

Schwarz-Etienne :star_struck:

Zij maken zulke gave uurwerken. Ik wil ze ook voor een eigen merk, maar het is nog te diep in de buidel tasten.

gaaf!!

Wat ontzettend tof!

Ik heb hem ook willen bestellen maar uiteindelijk niet gedaan om het uurwerk.

Maar heel mooi klokje!

Ik heb de blauwe besteld. Leuk voor erbij. Koop normaal gesproken alleen horloges met inhouse uurwerken en dat is hier niet zo. Wel leuk dat SE er nog iets aan geknutseld heeft. Ben benieuwd.

1 like

Ah leuk! Misschien kunnen we als we weer wat corona veilig zijn een keer een fotoshoot doen met beide Mings? Aan je forumnaam te zien houden we ook nog van dezelfde muziek :slight_smile:

1 like

Ha Wim - tegen die tijd maar eens kijken of ik m nog heb. Kan zomaar zijn dat ik van gedachten verander als ik iets nieuws op het oog heb. Duurt nog lang!

1 like

Ik weet niet of jullie het een beetje hebben meegekregen met de ellende rondom de nieuwe Ming. Maar dit is dus precies waar ik bang voor was. Het blijft allemaal een beetje gepruts met dit uurwerk.

4 likes

Nooit van een merk ming gehoord… wel veel animo voor zo te lezen…

Zal wel onder een Steel hebben gelegen

Hebben ze niet gewoon de wijzers er op de verkeerde positie op gedrukt? Hoort ook niet natuurlijk, maar dat ligt niet aan het uurwerk?

3 likes

Afwijking is telkens dezelfde inderdaad. Wijzers er af en er weer correct op. :sweat_smile:

Zie dit ook veel bij een populair merk uit Delft. Nooit zo erg, maar telkens dezelfde afwijking. Is dan geen rekening gehouden met de tandwielspeling tussen urenrad en wisselrad.

Kan ook nog zijn, dat er geen spreidveertje gebruikt is; en het urenrad omhoog kan komen, uit de vertanding. Dan heb je ook zomaar een flink verschil te pakken.

3 likes

Op zich natuurlijk gewoon een kwestie van de wijzers er een keer opnieuw opzetten, maar de motage lijkt wel afwijkend. Er lijkt een schroefje in het midden van de wijzer te zitten.

De urenwijzer is eigenlijk de 24-uur wijzer van het (oorspronkelijke) GMT-uurwerk.

Als ik de eigenaren mag geloven, lijkt het er meer op dat de wijzers niet synchroon lopen I.p.v. een simpele afstelling van de wijzer.

Maar goed, ik ben geen expert en heb zelf geen Ming. Dus dit is alleen maar van “hear say”

De 24 uurswijzer zou ook maar 1 keer per etmaal rond moeten gaan. Dan zou halverwege gewoon een heel uur zijn. Ik zie dan niet iets raars aan bovestaande foto’s.

Nee, want ze hebben de GMT-wijzer zo gemodificeerd dat hij in 12-uur rond gaat…

"Beneath the 17.09’s solid case back is the cal. 330.M1, which is actually a Sellita SW330-2. Originally a dual time zone movement with an additional GMT hand, the SW330-2 was modified by movement maker Schwarz-Etienne for Ming.

By removing the hour hand and replacing the gears of the GMT hand, the Ming movement now boasts an independently-adjustable hour hand, a handy feature while travelling as it allows for changing time zones without losing the time setting."

Daarom:

2 likes

Dan kun je die uurwijzer toch gewoon goed zetten?

Een GMT wijzer kan over het algemeen alleen in stappen van een uur versteld worden, dus dan staat hij nog steeds verkeerd :sunglasses:

3 likes