Gematst! Oriënt kamasu

Dit horloge stond hoog op mijn verlanglijst. Na 2 jaar gewacht te hebben op leuke prijs gunde
een HF lid mij deze aankoop voor een hele schappelijke prijs. Zoals altijd haal ik mijn horloges altijd op.
Mijn beeld was een man van middelbare leeftijd die ervaring en liefde had voor de horlogerie. Ik kon er niet méér naast zitten. Voor me zat een hele jonge man die al een duidelijke visie had op zijn aankopen. Horloges waren voor hem gebruiksvoorwerpen waar je van genoot en zuinig op was zodat hij daarna kon upgraden. Hij had zelfs zijn vader aangestoken. Niets geen dikke quartz horloges maar nette Gents horloges. Dank je Maurits en je schenkt lekkere jus de Orange.

Bill

88 likes

Mooi en leuk horloge hoor!!! Veel draagplezier, en ohw ja volgende keer wel de bezel op 12u zetten…:wink:

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige Orient Bill.

En mijn complimenten voor je foto’s! Ik vind dit horloge (met name de rode kleur) moeilijk te fotograveren.

(Ik heb de bezel ook nooit op 12u :wink: )

2 likes

gefeliciteerd :+1:
Misschien ligt het aan mij maar ik heb bezwaar tegen de merknaam “Orient”

Het zal misschien ooit bij het bedenken exotisch hebben geklonken maar ik vind het nu klinken als Chinees/goedkoop

Tijd voor een nieuwe merknaam wat mij betreft

Mooie na.

Moet je eens goed naar Orient, en vooral Orient Star modellen kijken dan piep je wel anders :wink:

3 likes

Mooie aanwinst ,veel draagplezier gewenst.

Gaaf ding! Gematstsu!

2 likes

Ik bedoelde specifiek de naam: “Orient”
Niet de kwaliteit van de horloges

1 like

What’s in a name? Rolex? Breitling? Klinkt dat dan echt zoveel beter? Of is het de associatie die men met de merknaam heeft? :wink:

1 like

Eerlijk is eerlijk, Rolex is een pakkende merknaam. Dat was ook de bedoeling van de oprichter.

Maar zelf Oriënt star die qua prijs in de 6-700 euro vallen is niet vergelijkbaar met een Rolex die op z’n goedkoopst het tienvoudige kost.

Verder, leuk horloge toch.

Orient, zonder trema.

En het ging mij niet om de vergelijking in prijs of kwaliteit. Echter je kunt je wel afvragen of het tienvoudige (of meer) van een Rolex (maar je kunt hier meer merken invullen) in verhouding staat tot wat je krijgt.

Ga ik verder geen discussie over aan, men heeft hier al lang geleden de hakken in het zand voor in gezet :wink:

Haha nee zo bedoel ik het ook niet.

Ik bedoel alleen, Oriënt en Rolex vallen niet in hetzelfde straatje. En dat zal ook bijdragen aan de naam, en de gedachte die een persoon krijgt bij het horen van de naam.

1 like

Evengoed een prachtig horloge. Zou je wat foto’s willen posten van het geheel? Inclusief band, en hoe hij om je pols staat.

Draag hem in goede gezondheid.

:+1: :grimacing:

1 like

Ik snap dat van die merk naam wel.
Wat mij betreft niet veranderen, zelf heb ik er vier en je ziet ze niet zo heel veel gelukkig, straks wordt het net zo populair als Seiko, moet je niet willen :wink:

Nippon?

https://www.judo-info.nl/blog/judotechnieken.html

Inspiratie?

1 like

Leuk zo’n aankoopervaring, mooi horloge ook. Enjoy!

2 likes

Gefeliciteerd met je NA, mooi horloge😊

2 likes

Mooi horloge. Prachtige kleur. Veel plezier ermee.

2 likes

Gefeliciteerd met je NA!

1 like