Gemodde Sandoz

Een tijdje geleden heb ik een Sandoz overgenomen van een medeforummer. Prima horloge, zeer nauwkeurig. Niks mis mee. Maar dit is volgens mij het ultieme mod-horloge met een ETA uurwerk.

Richard Ashkam heeft 'm voor me onderhanden genomen: wijzerplaat en wijzers van Bill Yao (MKII) in de sfeer van de MilSub RN en een nieuw ‘oud’ glas. (Ter informatie: kosten? Ongeveer 80 euro). Er komt een groene Zuluband van Yaffle aan.

Twee foto’s, vóór en na.

VOOR:

NA:

Menno

Goed gelukt (tu)

:slight_smile: Tjonge, die is mooi geworden zeg!

Mooi, hoor! (tu)

Geweldig resultaat!(tu)

Ik wil misschien een Tissot Seastar 1000 laten modden op deze manier, met Bill Yao oranje minutenwijzer enzo.

Dit lijkt me een goed adres!

Da’s niet slecht. Vooral de secondewijzer vind ik prachtig. Ook het weglaten van de ‘glazen wrat’ is een hele verbetering (tu)

Mijn beste,

Het resultaat is prachtig horloge geworden met een solide hart en een krachtige uitstraling.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hallo Menno,

Hij is goed gelukt:~
Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Met vriendelijke groet,

Herman

Glazen wrat! Die kende ik nog niet, maar die blijft er in!

Ik vind zo’n puist ook niet mooi, ook al is het een stijlkenmerk van bijv. Rolex. Op zo’n horloge hoort het er gewoon bij. Maar als het even kan liever niet!

Ik heb nog even overwogen om een wijzerplaat zonder datumaanduiding te nemen, maar ik vind dit wel mooi in evenwicht met de streep van de 9-uur aanduiding.

Richard had nog een ‘domed’ glas liggen dat er mooi op past. Ook het profiel wordt daar wel aardig ‘ouderwets’ van.

Menno

Mooi voorbeeld van fraaie eenvoud. leuke mod

Ik vind hem echt prachtig (tu)

Ik wist niet dat je ook losse wijzerplaten kon bestellen bij Bill Yao.

Wat is de diameter?

goed gelukt (tu)

Je kunt het beste hier even beginnen met zoeken op zijn site: http://www.mkiiwatches.com/CategoryProductList.jsp?cat=Parts+and+Accessories

Daarna volgen er schermen met verschillende onderdelen, Zwitsers of Japans enz.

Deze wijzerplaat is 28mm. Voor zover ik weet en min of meer standaardmaat.

Menno