Gemodde Seiko 6309-7290: maar wat dan?

Onderweg is een gemodde Seiko.
Het is een Seiko 6309-7290, gemodificeerd met wat 6105-looks.
Voor sommigen misschien wel een gruwel, ik ben niet zo’n purist en vind dit wel leuk.
De verkoper/modder (de bekende filippijn “Loyswatch”) geeft aan dat het ding is voorzien van wijzers en wijzerplaat voor een 6105.
Dat is duidelijk te zien, zelfs voor mij.
Maar dan: de kast is " polished and modified".
Nu heb ik geen 7290 (meer) aan de hand waarvan ik zou kunnen kijken en vergelijken wat er dan aan die kast gemodificeerd zou zijn.
Is er iemand hier op het forum die dat zo aan de fotoos (van de verkoper) kan zien?

Misschien staat hier wat tussen
http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-6309-diver-collectors-buying-guide-140799.html

Je weet dat de wijzerplaat en de wijzers nog nooit een 6105 van dichtbij gezien hebben he? Aftermarket spul.

Het ziet er niet naar uit dat het gemodificeerd is in de zin dat er een wijziging is aangebracht.

De kast is simpelweg grondig gepolijst en geborsteld, op de juiste plaatsen overigens. Zelfs de deksel is correct (qua werk- en kastnummer althans).

En ja, de rest is allemaal aftermarket spul en voor de niet-purist (zoals ook ik) is het simpelweg een leuke mod van een eBay verkoper met goede reputatie (tu)

MartijnV Schreef:

Je weet dat de wijzerplaat en de wijzers nog nooit een 6105 van dichtbij gezien hebben he?, Aftermarket spul.
-----------------.----------------
Ja hoor, dat weet ik. Ik schreef ook “voor” een 6105, niet “van”.
Als gezegd: ben geen purist, wel nieuwsgietig, toch wel.