Sommige horloges dragen de naam “geneva” op de wijzerplaat.
Ik weet dat dit betekent dat het horloge dan “Swiss made” is en dat minimaal 50% van de productie kosten in de “Canton of Geneva” gemaakt moeten zijn.
Echter waar ik maar niet achter kom is waarom het soms wel en niet op een model staat. Zo kom ik dus vaker dezelfde modellen tegen waarbij de ene het wel heeft en de andere niet. Dit kan ik niet goed plaatsen…???
Iemand een idee/verklaring?
Even een willekeurig voorbeeld (foto’s geplukt van het internet):
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat Geneve of Geneva een hogere kwalificatie was dan Swiss Made.
Certain regions in Switzerland have their own “place of origin” labels. One of the most renowned is “Genève”, which identifies top-quality timepieces made in the city and canton of Geneva. Like “Swiss made”, this label is very popular with counterfeiters and therefore benefits from continuous protection within the framework of the FH’s anti-counterfeiting programme.
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat Geneve of
Geneva een hogere kwalificatie was dan Swiss
Made.
Certain regions in Switzerland have their own
"place of origin" labels. One of the most renowned
is “Genève”, which identifies top-quality
timepieces made in the city and canton of Geneva.
Like “Swiss made”, this label is very popular with
counterfeiters and therefore benefits from
continuous protection within the framework of the
FH’s anti-counterfeiting programme.
Dat klopt er zijn 2 voorwaarden aan geneve op de wijzerplaar:
Swiss made ( dus voldoen aan deze eis)
50% van de productiekosten in het “Canton van Geneva”… of dit nu de assemblage van het uurwerk is of het maken van de kast, als het maar 50% is.
Hamilton is dan wellicht een minder voorbeeld, maar ik kan met zekerheid zeggen dat beide op de foto gemaakt zijn voor RAF! Wel zit er in deze voorbeelde één productiejaar tussen. namelijk 1973 en 1974.
Daarnaast kom ik dit vaker tegen.
Sterker nog, ik verbaas me over de 2 namen op dezelfde plaat, aangezien ik begreep dat er toch wat “onmin” was tussen Hamilton en CWC aangezien de oprichter van CWC het ontwerp van de Hamilton meenam. Blijkbaar niet dus?