'geneve' horloge

Dag iedereen,

Via een erfenis heb ik een horloge ontvangen. Echter zaten er geen papieren of doosje bij, daarom hoop ik via jullie horloge-kenners wat meer informatie te krijgen.

Op de horloge staat ‘GENEVE’ en ‘Quartz’. Onderaan staat klein ‘swiss made’ vermeldt. Op de achterkant vh horloge staat 18k 0.750. Rondom het uurwerk zijn 28 kleine diamantjes verwerkt.

Wanneer ik online meer informatie zoek over ‘geneve’ horloges vind ik bijna niets wat erop lijkt. Weet iemand meer over het exacte merk en de mogelijkse waarde?

Alvast bedankt

1 like

Ik vermoed dat de waarde gelijk zal liggen aan de waarde van het gewicht aan goud.

4 likes

Plus de diamantjes. Geneve is een stad, da’s helder. Maar de herkomst van het horloge is daarmee niet verklaard. We noemen dit ook wel een plakmerk - een groothandelaar laat van diverse partijen onderdelen binnenkomen, en assembleert daar een - in dit geval - merkloos horloge van.

Uurwerkje is niets waard, als je wilt cashen - naar een edelmetaal-opkoper brengen, uurwerk laten verwijderen, goud laten wegen, karaatgehalte laten bepalen.

Of gewoon als aandenken houden met een nieuw batterijtje er in. :wink:

2 likes

Mochten het echte diamantjes zijn,dan nog zullen die weinig tot geen waarde vertegenwoordigen omdat dit ‘‘melee’’ stenen zijn wat zoveel betekent als geslepen diamant gruis.

Dit is in bijna alle gevallen verontreinigde i2/i3 diamantjes van tussen de 1 en 4 puntjes (100 puntjes is een karaat)
en zijn voor een juwelier niet interessant en worden in sommige gevallen gewoon weggegooid.
Rang orde van slecht naar zeer schoon.
I 1/2/3
si1/2/3
vs1/2
vvs1/2
IF
F

3 likes