"geneve" uurwerk?

Ik zat eventjes op marktplaats te kijken,natuurlijk bij de horloges en zie bij diverse Rolexmodellen (er vanuit gaande dat deze nep zijn) de term"geneve"uurwerk staan.Mijn vraag;wat is dit voor een uurwerk en heeft dit uberhaupt wat met Rolex te maken? aangezien de prijzen voor deze zg modellen best prijzig te noemen zijn.
als voorbeeld:een volledig 18 karaats model met bovengenoemd uurwerk voor 1750 euro!!

Gr Dennis.:wink:

Als een uurwerk in Genève (Kanton) is geassembleerd en afgeregeld en nog aan een paar andere voorwaarden voldoet, mag het het stempel Genève dragen.
Hier de wettelijke voorschriften
http://www.ge.ch/legislation/rsg/f/s/rsg_I1_25P08.html

Een soort extra kwaliteits kriterium dus.

De post hierboven klopt wel maar is niet van toepassing op de vraag.

Geneve maakt 18k gouden horloges van verschillende merken met mindere uurwerken erin… alhoewel je ze ook vaak tegenkomt met eta, valjoux uurwerken erin. De algehele afwerking van dergelijke horloges is bedroevend tov het origineel. Al snel kan er van alles mis gaan met een dergelijke horloge… knoppen, kroon, etc.

Daarnaast blijft het gewoon fake…

Succes!

Bidle, volgens mij heb je de vraag van dennis niet goed gelezen.

Hij schreef “zie bij diverse Rolexmodellen (er vanuit gaande dat deze nep zijn) de term"geneve"uurwerk staan”

Maar, voor dat we over en weer gaan posten, wachten we af wat dennis ervan vindt

Overigens, Geneve op de Wijzerplaat is ook gereglementeerd onder contrôle van het Bureau de contrôle des Montres de Genève

heren bedankt voor jullie reacties(tu)

Er is voor mij nu enige duidelijkheid ontstaan over deze term.

Gr dennis :slight_smile: