Geneve: wat mag ik niet missen?

Ik moet over een paar weken een midweekje naar Geneve voor mijn werk, en heb waarschijnlijk op vrijdagmiddag een paar uurtjes over voordat ik naar het vliegveld moet. Heeft iemand nog tips wat ik dan zou kunnen gaan doen, horloge-gerelateerd? Bijvoorbeeld een vintage-zaakje, of een juwelier met veel tweedehands aanbod? Liefst in het centrum.

Antiquorum…

Groet
Mark

MarkV Schreef:

Antiquorum…

Het veilinghuis he? Hmm… voor koopjes hoef ik daar niet te zijn denk ik. :slight_smile:
Maar ik zie dat hun showroom in ieder geval op de looproute van m’n hotel naar kantoor ligt, dus in ieder geval misschien even kijken kijken niet kopen. :wink: Bedankt!

Het Patekmuseum.
De straat die van de twee waters vertrekt , aan de bruggen in het centrum, is vol van merkwinkels, van Patek tot … tijd te weinig en je ogen vallen uit je kassen :smiley:

Patek Philippe museum http://www.patekmuseum.com/
Rue des Vieux-Grenadiers 7
Opening Hours
Tuesday to Friday 14h00 - 18h00
Saturday 10h00 - 18h00

Watch museum Rte. de Malagnou 15
Wegens verbouwing gesloten

Verder is er van 28.2 tot 2.3 de salon de la brocante aan de rue ancienne 39 Carouge

Goeie reis

Klopt; koopjes zul je bij Antiquorum niet vinden. Mooie klokjes wel.
Overigens zitten daar net aan de andere kant van het water een hoop mooie winkels. Mijn persoonlijke favoriet: de Jaquet Droz boutique…

Veel plezier !

Groet
Mark

een paar uurtjes is weinig, maar het PP museum is de moeite waard. In het centrum kun je genoeg zien in de Rue de Rhone. Op de Pont de la machine is een gebouw waar de Swatch-groep wisselende expositie’s heeft. En gratis toegankelijk!! Daar vlakbij is ook de Vacheron Constantin boutique.
Eigenlijk zitten alle mooie zaken op loopafstand van elkaar. Op het vliegveld heb je natuurlijk ook veel keus in de shop!! Veel plezier!

Groet Arno.

Allemaal bedankt tot dusver! Tsja, ik heb inderdaad hooguit een paar uur dus ik zal moeten schiften… maar kom er vast nog wel eens een keer. :wink:

Ben inmiddels in Geneve. De wandeling van m’n hotel (bij het station) naar ons kantoor (in de oude stad, aan de andere oever van de Rhone) neemt normaal ongeveer 20 minuten in beslag, maar gezien het grote aantal juwelierszaken op de route, doe ik er ongeveer drie kwartier over… :wink:
Echt niet normaal… ik denk dat op de Rue de Mont Blanc (van het station naar de Pont du Mont Blanc, de grote brug waar de haven overgaat in de Rhone) ongeveer de helft van de winkels juweliers zijn. En dan natuurlijk het gigantische Bucherer
http://www.bucherer.ch/en/home.html
aan de Place du Port, met naar hun zeggen het grootste assortiment Rolexen ter wereld. Als ik de etalages bekijk, geloof ik ze graag.

Verder op de Rue du Mont Blanc nog een hele grote dichtgetimmerde gevel waarop staat “Watchland - Haute Horlogerie - Opening soon”… helaas ben ik net te vroeg dus, maar het ziet er veelbelovend uit. Vlak daarnaast trouwens een soort opleidingsinstituut van Pierre Kunz
http://www.pierrekunzgeneve.com
waar je door de grote glazen voorpui de mensen kunt zien werken aan horloges. Leuk! :slight_smile:

Watchland nog steeds dichtgetimmerd? Half jaar geleden ben ik er ook geweest en stond er ook al opening soon bij, ben benieuwd wat het gaat worden. Vintage zaakjes zijn bijna niet te vinden, ik denk dat de pandjes in het centrum te duur zijn voor zulke handel. Geneve is wel een prachtige stad!

Jürgen Schreef:

Watchland nog steeds dichtgetimmerd? Half jaar
geleden ben ik er ook geweest en stond er ook al
opening soon bij, ben benieuwd wat het gaat
worden.

Hmmm… zal vanavond eens kijken of ik ergens op het pand kleine lettertjes kan ontdekken waar een openingsdatum vermeld staat. Of kijken of er ergens een kiertje is waardoor ik naar binnen kan gluren.

Qua vintage had ik op het andere forum een adresje gekregen in de Rue du Cendrier (zijstraat van de Rue du Mont Blanc) maar daar ben ik nog niet geweest. Vanavond ook eens langs lopen.