Genieten

Beste allemaal. Dagelijks laten jullie mij meegenieten met al het moois wat jullie kopen, opknappen en vervolgens laten zien. Ik ben helaas nog niet zover. Tijden echter, zijn er om te veranderen. Mijn vraag voor jullie allemaal vandaag: wie van jullie is een echte horlogemaker? Ik weet er al een paar maar ik wil graag weten of er ook volslagen leken tussen zitten die alleen maar horlogegek zijn. Ik ben ook zo’n leek. Ook ik ben helemaal gek van mechanische horloges. Op mijn twaalfde jaar stond ik dagelijks voor de winkel van mijnheer van Zijp in Zaandam, kwijlend naar een Kienzle horloge te kijken. Die was onbereikbaar voor mij want hij kostte toen Fl. 38,50. Verder vraag ik me af of er op het forum (ik bedoel dus bij berichtenoverzicht) mensen zitten die op dit moment bij de heer Kalf aan het leren zijn. Ik verneem graag van jullie en blijf graag vooral doorgaan met al het moois op het web te zetten. Met vriendelijke groeten, Ben.

ik ben ook sinds 2 maanden een lezer van dit forum. Was ik in eerste instantie alleen maar geinteresseerd in mooie horloges; nu merk ik, door het dagelijks lezen van de berichten, dat ik aangestoken ben door de forumleden. De liefde voor horloges straalt er werkelijk van af en door die aanstekelijkheid ben ik me nu aan het verdiepen in de mechanische horloges. Elke dag leer ik weer bij en binnenkort zal de eerste aankoop van een mechanische klok wel volgen. Ter orientatie ben ik al de laatste keer bij de rikketik gaan kijken. Ik zou zeggen “keep up the good work” en bezorg de leken onder ons (zoals ik) veel lees- en leerplezier.

Beste Bluebreeze, heb je ook de wat oudere berichten gelezen en vooral gezien? Je zou dan vooral eens moeten kijken bij Freddy. Die heeft bijzonder mooie werkstukjes geplaatst. Een genot om naar te kijken en te lezen. Verder stond er van Morse ook een heel leuk en leerzaam bericht over een bijna dood vogeltje (zeer oud horloge) welke hij gekocht heeft op de Rikketik beurs. Vervolgens heeft hij dat opgeknapt-een juweel om te zien. Ik geloof dat alle forum leden hem gecomplimenteerd hebben. Groeten, Ben.

Mijn beste,

Ook ik geniet van al het moois aan horlogerie welke mijn mede-forumleden de ‘horloge-revue’ laten passeren. Mijn horlogekennis is vrijwel nihil, doch middels dit forum, magazines, boeken, etc. dringt de nodige horlogekennis beetje bij beetje tot mij door en komt de basiskennis als vanzelf. Maar dit is voor mij niet het meest essentiële.
Het verhaal achter het horloge, de passie der verzamelaar, de miskoop waarbij men weer wat heeft geleerd, de Off Topic rubriek, waarbij je de mens op een geheel andere wijze leert kennen, enz., enz. Het zijn al deze dingen welke het voor mij leuk maken om mijn horloge-passie te beleven.
En naast deze horloge-passie zijn er nog vele interessen in ‘mens en maatschappij’ welke het leven voor mij en dus de ‘beleving’ daarvan tot een waar genoegen maken.
Ik zie daarom ook ‘dankbaar terug en vertrouwend vooruit’ :wink:

Zo, en nu lekker van de “Tour” genieten B)

Orologio Signaturis Temporis