Genieten

Beste allemaal. Dagelijks laten jullie mij meegenieten met al het moois wat jullie kopen, opknappen en vervolgens laten zien. Ik ben helaas nog niet zover. Tijden echter, zijn er om te veranderen. Mijn vraag voor jullie allemaal vandaag: wie van jullie is een echte horlogemaker? Ik weet er al een paar maar ik wil graag weten of er ook volslagen leken tussen zitten die alleen maar horlogegek zijn. Ik ben ook zo’n leek. Ook ik ben helemaal gek van mechanische horloges. Op mijn twaalfde jaar stond ik dagelijks voor de winkel van mijnheer van Zijp in Zaandam, kwijlend naar een Kienzle horloge te kijken. Die was onbereikbaar voor mij want hij kostte toen Fl. 38,50. Verder vraag ik me af of er op het forum (ik bedoel dus bij berichtenoverzicht) mensen zitten die op dit moment bij de heer Kalf aan het leren zijn. Ik verneem graag van jullie en blijf graag vooral doorgaan met al het moois op het web te zetten. Met vriendelijke groeten, Ben.

ik ben ook sinds 2 maanden een lezer van dit forum. Was ik in eerste instantie alleen maar geinteresseerd in mooie horloges; nu merk ik, door het dagelijks lezen van de berichten, dat ik aangestoken ben door de forumleden. De liefde voor horloges straalt er werkelijk van af en door die aanstekelijkheid ben ik me nu aan het verdiepen in de mechanische horloges. Elke dag leer ik weer bij en binnenkort zal de eerste aankoop van een mechanische klok wel volgen. Ter orientatie ben ik al de laatste keer bij de rikketik gaan kijken. Ik zou zeggen “keep up the good work” en bezorg de leken onder ons (zoals ik) veel lees- en leerplezier.