Vandaag mijn langverwachte R.O.1 SPACE keramiek / carbonfiber opgehaald bij Roland Oostwegel. Een indrukwekkend pakket al zeg ik het zelf. Een bijna identiek exemplaar is op dit moment met Andre Kuipers in de ruimte en mij is al toegezegd dat hij mijn garantieboekje zal voorzien van zijn handtekening. Roland heeft afgelopen week contact met Andre gehad en hij is zeer te spreken over de beide horloges die hij mee heeft. Helaas moet hij op ‘mediamomenten’ een horloge van de sponsor… (Omega) dragen, maar beelden van de SPACE horloges (1 beeld is er gelukkig al) komen er zeker nog tijdens de missie aan.
Even de specs van ‘mijn’ exemplaar:
R.O.1 SHOCK-SYSTEM
Innovatie: Gepatenteerd Oostwegel R.O.1 Shock-System, Kast vervaardigd uit Carbon fiber.
Orbit Time Counter, meting van de tijd die de ISS nodig heeft voor een baan om de aarde.
Kaliber: Zwitsers kaliber Valjoux 7750 volledig gemodificeerd afgeregeld naar chronometernorm
Kast: Carbon fiber
Lunette Keramiek
Bodem: Staal DLC met zichtbodem
Diameter:44 mm
Gewicht: 115 gram
Dikte: 15 mm
Drukkers: Staal DLC
Kroon: Staal DLC
Glas: Saffierglas 2,5 mm Lensvorm
Waterdichtheid:5 ATM
Bandaanzet:21 mm
Banden: Space-leer / krokodillenleer met neopreen
Wijzerplaten:antraciet, witte luminova indexen en cijfers, of zilverwit, zwarte luminova indexen en cijfers
Wijzers: Zwart / verzilverd met luminova
Sluiting:Gesp
Daar ‘had’ ik normaal gesproken Krabong voor maar die moest zo nodig een ‘normale baan’ nemen waardoor hij overdag nauwelijks meer thuis is. Ik ga hem dan ook om een schadevergoeding vragen, alle beetje helpen.
Leuk met Nederlandse dagschijf. Ook apart vind ik
de sluiting/band, ben het niet zo eerder
tegengekomen met een gesp die “vastzit” in de
horlogeband.
Dat klopt van die band. Roland heeft dat zo gemaakt omdat een eis voor het gebruik van het horloge in de ruimte was dat het niet “per ongeluk” los mocht raken van de pols en dan gezellig door het ruimtestation zou gaan zweven.