Tot nu toe heb ik alleen gepolijste horlogekasten. Ik kan slecht tegen krasjes en probeer die ook altijd weg te poetsen. Nu overweeg ik een horloge met een gestraalde kast, dus mat, te kopen. Ontstaan daarop snel krassen en zijn die makkelijk te verwijderen?
Groet Roelof
Er onstaan niet sneller krassen maar je kan ze niet wegpoetsen, want als je dat doet, maak je het gestraalde opervlak weer glad, en als je het vaak genoeg doet heb je er een gepolijste horlogekast van gemaakt 
Ik heb een gestraalde skx007 met dito lumpy band. Na bijna een jaar moet ik zeggen dat er enkele hele kleine krasjes op de band zitten, de kast is nog volledig mat. Mocht het met de band te gek worden, dan stuur ik 'm naar Robbie voor een nieuwe straalbehandeling :~.
Mocht het horloge wat jij op het oog hebt geen gestraalde stalen band hebben, dan zou ik me over krassen in de kast niet teveel zorgen maken, misschien moet je er alleen iets voorzichtiger mee omspringen.
Succes & Tabee
Ik ben persoonlijk fan van matte/gestraalde horloges. Krasjes zijn idd niet weg te poetsen/polijsten. Dan moet je horloge opnieuw gestraald worden. Je kan kiezen voor Sinn of Damasko, die hebben geharde kasten waardoor je (vrijwel) geen krasjes zal krijgen.