Gepolijst RVS mat maken

Heb een hele fijn Hirsch band aan mijn Apple Watch Ultra gezet van Horlogebanden.com, zij leveren fijne fijne adapters voor de Apple Watch, alleen deze zijn op 1 stuk mat RVS an aan het einde gepolijst RVS, weet iemand hoe je dit netjes kunt matteren zodat het beter bij de kast past?
Kast is van Titanium, dus dat kleurt toch altijd iets anders, maar mat RVS kleurt er net iets beter bij.

2 likes

Je kan het brushen met een schuursponsje.
Super simpel.
Gewoon in dezelfde richting “vegen” tot je de gewenste matte tint hebt.

Geen sponsjes met schuurmiddel erin nemen hè :wink:

2 likes

Bij de bouwmarkt heb je van die blauwe schuurblokjes in verschillende korrel. Daarmee kun je perfect zon stukjes matteren in de gewenste brushing.

Probeer het eerst op een stukje rvs dat je kan missen.

Even een snel linkje. Uiteraard geen 50 stuks kopen :+1:.

1 like

Ik denk dat je met zandstralen een resultaat krijgt dat beter bij de brushing van de kast past. Als je iemand kent met zo’n apparaat is dat een fluitje van een cent.

3 likes

Dan zou ik glas stralen doen is fijner.
Maar er zijn verschillende soorten schotsbrite.
Kleuren geven de verschillen.

1 like

Gewoon lekker beginnen met Scotchbrite. Kan je deze adapters trouwens niet al mat kopen ergens?

2 likes

Ik ben ze nog niet in het mat tegengekomen.

Ik zou ipv bouwmarkt spullen voor iets mooiere kwaliteit schuurpads gaan, bijvoorbeeld deze

https://www.detailschuur.nl/index.php/a-z/schuren-sanding/kovax-tolecut-stick-on-kit-inclusief-4-sheets-70x114mm-stick-on-stroken.html

1 like

Scotchbrite. Werktđź‘Ś

1 like

Zat ik ook te denken maar volgens mij heb je wel andere korrels nodig voor RVS.

1 like

Stralen is inderdaad de beste optie.
Wil je borstelen dan zou ik een tolletje pakken voor op de boormachine.

Deze sluiting heb ik laatst gedaan:

1 like

Die blinkende sluiting sprong er te veel uit…

1 like