Mooi , mooi , dat zou ik je niet nadoen .
Zo ga je er pas terecht van genieten .
Bedankt voor de reportage .
Yo , Manu .
Mooi , mooi , dat zou ik je niet nadoen .
Zo ga je er pas terecht van genieten .
Bedankt voor de reportage .
Yo , Manu .
Mooie reddingsactie (tu)
Mooi gedaan(tu)
Niets mooier dan een stukje vergane glorie een tweede leven te geven!
Prachtig stukje vakmansschap! Mooi “opgepieft”! Puike prestatie!
Een nieuw uurwerk is er niets vergeleken bij…
PS: enig idee van welk jaar dit uurwerk ongeveer is?
Hier past maar één plaatje:
Prachtig om te zien welke stadia je hebt moeten doorlopen en tot welk resultaat zulks leidt!
Potverdorie wat gaaf. Ik wou dat ik zoiets kon. echt complimenten!!
Erg knap gedaan (tu)
Mooi verslag, mooi horloge.
Ook mooi dat je de wijzerplaat niet hebt vervangen, ziet er zo echt vintage uit.
Maarreh, een horlogemaker die Zenith niet kent ???
Ik ben wel benieuwd hoeveel arbeidsuren er nou in zo’n extreme makeover zitten?
Zeer mooie “Voor en Na”.
Zeker voor dit caliber dat niet zo simpel is te herstellen en zeker in deze staat.
Zoals nog opgemerkt, wijzerplaat laten opmaken of nieuwe zoeken, geeft zeker een grotere waarde.
ps. Deze Voor en Na gaat zeker in de archieven.
Mooi, man! Dit is weer een stukje pure horlogeliefhebberij van de bovenste plank! :~ Dit soort posts zijn altijd een lust voor het oog.
De aanslag op de wijzerplaat zou mij trouwens wel storen, denk ik. Vervangen of opnieuw laten opmaken? Geen idee wat de beste optie is.
Ik vind hem prachtig en zou de wijzerplaat absoluut zo laten (tu).
Laatst kwam er ook een Tudor Day-Date voorbij met zo’n verkleurde plaat en ik vind het zeker wat hebben.
Heerlijk zoals je hierover schrijft
de opmerking over het moment dat het horloge na jaren weer gaat lopen geeft mij trajen in de ogen.
Ik dacht dat ik alleen zo gek was dat ik mijn geluk niet opkan als ik na een aantal (voor mij ) moeilijke reparaties eindelijk zie dat het horloge gaat leven.
Maar gelukkig zijn er meer.
Deze mensen verdienen af en toe een mazzeltje dat zij iets moois op de kop kunnen tikken en na langdurige verwaarlozing gaan vertroetelen.
nu is er toch weer iets voor het nageslacht bewaard gebleven.
succes ermee hoor en dat je nog maar veel mooie horloges van de ondergang redt
Groet
Arie
Bedankt voor alle geweldige reacties! :)-D Leuk om te weten dat jullie de post leuk vinden (tu)
Als ik eens de kans krijg de wijzerplaat te vervangen, moet ik dat misschien toch maar doen. Mocht ik me er aan storen, dan kan ik altijd nog besluiten de wijzerplaat opnieuw op te laten maken.
Een doorzichtige achterkant zou inderdaad geweldig zijn bij dit horloge!
Ik heb geen enkel idee hoeveel uren ik erin heb gestoken, maar het zijn er ongetwijfeld een hele hoop geweest!
Het is een model uit 1973 met het El Primero 3019 PHC uurwerk dat tegenwoordig bekend staat als Zenith kaliber 400.
Met vriendelijke groet,
Mick Mooren
Pet af en een diepe buiging! Echt vakwerk!
goed verhaal, niets te lang.
je vraagt je af hoe iemand een horloge zo vies krijgt. in de frituur gevallen?
groet
W
je vraagt je af hoe iemand een horloge zo vies
krijgt. in de frituur gevallen?groet
W
Het horloge was inderdaad wel heel erg vies. Volgens mij was er bij dit horloge sprake van van waterschade en is het horloge daarna verwaarloosd. (td)
Ook was goed te zien dat het horloge waarschijnlijk gedurende lange tijd intensief gedragen is.
Het is tenslotte een horloge van 37 jaar oud, dat is meer dan twee keer zo oud als ik. (
Nou, had van mij nog wel wat langer gemogen met meer foto’s. Erg gaaf om te zien hoe zo’n vervuild uurwerk langzaamaan verbetert totdat het weer helemaal picobello eruit ziet en werkt.
– moved topic –
Kan aan alle reacties niets meer toevoegen en alleen maar een buiging voor je maken met de neus tot op de grond. :}
Heb genoten van de reportage.
Mooi gedaan hoor en zeer leerzaam topic…