Gereedschap (banden swap)

Dat heb jij goed gezien. Desalniettemin heb ik zo snel niet goedkoper gezien mét de mogelijkheid om met PayPal te betalen.

1 like

Je betaald ongeveer €28 als je via de link besteld. Bij Amazon.de heb je geen verzendkosten vanaf €29. Het tooltje kost daar €20,50. Nog even iets erbij bestellen en het wordt interessant. Je moet wel met cc betalen, maar dat vind ik geen probleem.

Gewoon de Bergeon 6767 kopen. Is wat steviger en fijner (ook in formaat) dan de rest.

Ik heb m hier gekocht
https://m.nl.aliexpress.com/item/32445408736.html

1 like

Moins cher en France:
15.99+6 euro
http://www.ebay.fr/itm/Bracelet-spring-bar-tool-BERGEON-6767-F-authentic-/400208536885?rmvSB=true

Auch billiger in Deutschland:
18.60+3

Edit: Guapo was me net voor met Aliexpress, maar die uit Duitsland is misschien sneller en het verschil is miniem.

2 likes

Ik gebruik deze het liefst

Die is wat dikker en daarom handiger voor mijn grote klauwen

2 likes

Bij Cousins voor £ 8.50 https://m.cousinsuk.com/sku/tools/spring-bar-removing-tools/spring-bar-tool-bergeon-6767f-fine-ends/L0940?_=1481915170338 .
Maar daar komen dan nog verzendkosten en misschien btw bij.
Ik heb daar nog nooit besteld, dus geen idee wat de totale prijs wordt…

Misschien kun je een bestelling mee laten liften met een horlogemaker die daar wel eens wat besteld.

Accountje aanmaken en bestellen.

1 like

Ik zoek ook nog een fatsoenlijke misschien samen bestellen?

Allemaal bedankt :+1:t3:

En aangezien sommige banden met schroevendraaiertjes gewisseld dienen te worden: Welke (bergeon) schroevendraaiers zijn nu aan te raden? 0,5, 0,6, 0,8, 1,0? Welke worden nu het meeste gebruikt?

1 like

Die tooltjes zijn allemaal best leuk maar wel een beetje softy
Ik gebruik een

aardappelschilmesje :thumbsup:

Grt.

4 likes

Zou niet willen weten wat je dan voor piepers gebruikt :wink:

De totale prijs kwam bij mij op € 14,73.

1 like

Allemaal dank voor jullie reacties en tips. Ik ga in ieder geval een Bergeon 6767 F bestellen.
Kunnen de ervaringsdeskundigen aangeven of er nog een andere maat vork bij moet voor t gemak? Ben nu toch bezig dus dan maar gelijk. Ik ga voorlopig alleen voor het banden wisselen en inkorten dus wellicht ook iets om de band in te leggen als je aan het priegelen bent?

Momenteel drie horloges liggen die ik geen van allen om kan doen ivm banden die te lang zijn dus het bestellen in duitsland heeft voor nu de voorkeur aangezien ik 'snel" wil wisselen van band. Alleen kijken naar de nieuwe klokjes is ehhhh niet voldoende :slight_smile:

Hee Stephan,
Ik heb bezuinigd op horloge gereedschap en daardoor oa een Rolex band beschadigd. Uiteindelijk een hele dure les.
Ik raad je aan om het beste te kopen wat je kunt betalen. Dit gaat de rest van je leven mee, en heb je oneindig veel plezier van.

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of lower price is forgotten." -Benjamin Franklin

Deze gereedschapjes gebruik ik:

1 like

Wat voor gereedschappen zijn dat precies op je foto?

De koffer is binnen. Best goede kwaliteit spul om banden te swappen, casebacks te openen en wat tweezers van redelijke kwaliteit. De eenvoudige loupe vergroot 5x en al met al gewoon een keurige set. Voor de hobbyist een aanrader.

1 like

Ik zie de meeste horlogemakers ook gewoon een aardappelmesje gebruiken.

1 like

Dank voor de tip, heb gisteren de bergeon 6767f in Frankrijk besteld. Was ook hoog nodig want mijn huidige (blikken) ding is vandaag na het wisselen van wat lederen bandjes officieel overleden, de uiteindes zijn omgekruld etc

1 like