Gereedschap (banden swap)

En zo is dat :thumbsup:
Ik heb er ook nog nooit een case mee beschadigt.
Met zoā€™n tool heb je minder grip een schiet je makkelijk uit.
En dan heb je een mooie jaap op je kast.

Grt.

Een s-vorkje(wat breder) los erbij is altijd handig. Mijn ervaring is dat dit met name bij banden/pushpins, die wat moeizamer los te krijgen zijn, perfect werkt. Maatvoering is meen ik als volgt: S = 3mm en F = 1.2mm

1 like

Rolex 2100, Official Geneve 2100 (doet hetzelfde, is beter van kwaliteit, maar kost 30%), en de straptool is Bergeon 6767 ( uiteraard zouden de kenners zeggen :wink:) De schuurblokjes zijn van Bergeon en dienen om krasjes te verwijderen van geborsteld staal. De ā€˜fineā€™ is exact goed voor Rolex. Dit is mijn meestgebruikte gereedschap. Eigenlijk heb je niet veel meer nodig. Voor de Seiko eigenaren raad ik nog een Offical Geneve premium linkpin remover aan (rond 25 euro) voor het eenvoudig en krasvrij verwijderen van links van je metalen band.
Een goed adres met perfecte service en lage prijzen:
www.watch-tool.de

1 like

Mesje is prima, maar bij metalen bandjes kan ik er niets mee.

Bergeon 6767F, 7825 en Panerai 1.6 Cut Out screwdriver is all you need for your Rolex :sunglasses:

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/20161014_192227.jpg.html][/URL]

[URL=http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/_3.jpg.html][/URL]

bij metalen bandjes gebruik ik de punt/naald van een passer :relaxed:

Bergeon 6767F, 7825 en Panerai 1.6 Cut Out screwdriver is all you need for Rolex

In het Engels ? dit is toch een Nederlands forum ?
Waarom zou je een Panerai schoevedraaier aanschaffen voor je Rolex ? Er zijn veel goedkopere alternatieven van dezelfde of betere kwaliteit voor veel minder geld. Of wil je hiermee aangeven dat je ook een Panerai bezit Misschien ? :wink:

Dat kan natuurlijk ook. :blush:

1 like

Okayā€¦zal het vertalen voor jeā€¦geeft niks hoor.

Is all you need betekent alles wat je nodig hebtā€¦net als Robert ten Brink zijn programma.

En goedkope schroevendraaiers met hollow ground (damnitā€¦weer Engels)ā€¦uhm holle grond :thinking: breken zeer snelā€¦en beschadig je je screw headā€¦ohnee schroeven kop.

4 likes

Heejā€¦je spreekt ook Engelsā€¦top :+1:

1 like

Ehh ā€˜fineā€™ staat op het doosje. Geen idee wat het betekent :joy:
Dus alle niet-Panerai schroevendraaiers zijn goedkoop of van mindere kwaliteit ?
Natuurlijk is het schroevendraaiertje dat je bij een Panerai krijgt van prima kwaliteit ( heb ik ook jarenlang gebruikt), maar wat als je nu geen Panerai horloge bezit? Is het dan een goed advies om aan te raden er eentje los te kopen ? Ik denk van niet. Zelfde verhaal geldt voor het Rolex 2100 schroevendraaiertje ( die ik ook bezit, maar ook niet heb hoeven kopen). Ook die is prima, maar veeeeel te duur om los te kopen en beduidend minder van kwaliteit dan bv de Official Geneve 2100 of een Bergeon. Van het Rolex schroevendraaiertje brak gelijk al het druk pinnetje af (pushpin), met een beetje kracht zetten op een vastzittend schakelpinnetje. Bij gereedschap van een horlogemerk betaal je ( net als bij de horloges) voor de hoge kwaliteit, maar ook veel voor de merknaam ( marketing), en bij de goede gereedschapsmerken zoals Bergeon en Official Geneve betaal je vooral voor kwaliteit, en volgens mij is dit het soort informatie waarnaar piponld op zoek is

1 like

Ja, ik heb in Amerika gewoond, en begrijp heel goed dat we tegenwoordig veel Engelse woorden gebruiken; is gewoon praktischer dan vertalen, maar vind het persoonlijk jammer dat bijna de helft in het Engels moet, omdat Nederlands niet stoer genoeg klinkt?

Zojuist besteld en nu maar hopen dat e.e.a. snel geleverd gaat worden

Quantity Description
1 Pcs. Bergeon springbar tool VAR 1+3mm
1 Pcs. OFFICIAL GENEVA PREMIUM Link pin remover

Ik heb de Geneva gehadā€¦en heeft het ong 1 sec gedaan. Kop brak direct af bij een iets te vast schroefje. Schroefje ook beschadigd :thinking:
Goedkoop is deze ook niet. Ruim over de E40 met verzendkosten.
Heb de Panerai voor E10 meer gekocht en tot nu toe doet hij wat hij moet doen en kop is identiek aan de 2100 tool dus perfect voor RolexšŸ‘

Zoals al vaker getipt, zou ook ik de 6767 aanraden. Eerder een paar jaar met goedkope tooltjes aangerommeld. Die werken minder goed en zijn zelfs tot drie keer toe kapot gegaan.

En welk merk/type adviseren jullie voor een bandinkorter ?

Net een Bergeon 6825 gekocht. Ervaringen zat ik txt posten!

Thatā€™s the one :thumbsup:

Goh, de professionele schroevendraaier die door duizenden (semi) proā€™s gebruikt en aanbevolen wordt, gaat bij jou na 1 seconde stuk. Het gesmede gereedschapsstaal breekt gewoon af ? Wauw, heel zeldzaam dit. Wat voor horloge was dit dan, want bij een Rolex zitten ze nooit zo vast. Wat zei de leverancier ? Er zit nl 2 jaar garantie op.

Kabouters ook.