Beste HF-ers,
Ik heb gesloten zelf batterijen te vervangen. YouTube geeft veel guidance, maar ik ben op zoek naar een lijstje van tools die nodig en of handig zijn.
Andere tips ook altijd welkom
Kunnen jullie me helpen?
Beste HF-ers,
Ik heb gesloten zelf batterijen te vervangen. YouTube geeft veel guidance, maar ik ben op zoek naar een lijstje van tools die nodig en of handig zijn.
Andere tips ook altijd welkom
Kunnen jullie me helpen?
https://myretrowatches.co.uk/tool-sale-links/Kijk hier eens .Is voor mij zeer helpvol gebleken.Succes
Zal nogal van het horloge afhangen.
Kast openmaken met rubber bal, mes of ander passend gereedschap.
Batterij uitnemen of aanduwen met een kunststof pincet of satéprikker
Deze website geeft wel een mooi overzicht! Zowel qua high end als betaalbare alternatieven. Dank!
Klinkt niet heel robuust dit. Of is jouw ervaring dat dit prima werkt?
Het is maar een kleine batterij die je onder een nog kleiner lipje moet schuiven. En met (vettige) vingers of een stalen pincet bij elektronica, doe ik liever niet
Ik red me voor het wisselen van batterijen prima met de gereedschappen op de foto. Een rubber bal om een schroefdeksel te ontsluiten. Een speciaal dekselmes om een klikdeksel te openen en een kunststof pincet om de batterij zelf aan te pakken. Soms heb je nog een kleine schroevendraaier nodig wanneer de batterij met een geschroefd beugeltje is gezekerd.
Succes.
Veel meer dan wat op de foto staat heb je niet nodig
Succes ermee