Gereedschap horloge

Goedendag, ik ben nieuw in deze hobby maar ik wil graag wat goed gereedschap bestellen voor mijn horloge. Onder andere om de band te wisselen en eventueel in te korten. Ik ben op de hoogte welke tools ik daarvoor nodig heb (een Bergeon 6767 en een Geneva screwdriver with curved blades) maar waar kan ik dit vertrouwd aanschaffen? Heb nogal wat slechte dingen gelezen over watch-tools (duitsland) en ook over Cousins. Kan iemand me verder helpen?

Dank je.

1 like

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Hobbyklok ofwel Selva hebben het nodige in hun catalogus staan. Lijkt me echter voor een groot deel kwalitatief geen best spul en lijkt me ook relatief duur.

1 like

Dank voor de antwoorden, ik ga eens kijken wat het verstandigste is.

Cousins! Watch-tools is een oplichter.

Eigen ervaring.

:crazy_face:

2 likes

strps.nl is van een mede HF-er, daar is hij te bestellen :+1:

1 like

Vaker wat besteld bij Cousins. en zeer tevreden over dit bedrijf tevens snelle verzending ! Watch-tools idd ook mindere ervaringen mee …

1 like

Voor een 6767 zou ik de minste prijs pakken op internet. Bij mij was dat destijds amazon.de.

Voor exotischer dingen: Ik hoor mensen meer goede dingen over Cousins zeggen dan slechte. :slight_smile: Zelf nooit nodig gehad.

1 like

After-sales is wel drama bij Cousins, dus wel in 1 keer het goede bestellen. :upside_down_face:

Ik bestel eigenlijk alles bij watch-tools.de, snelle levering, betrouwbare, goede kwaliteit en goede prijzen.

Ik dus niet. Laten we sowieso de centjes hier houden en aan een HF-er gunnen. Zal vast geen 5,- schelen.

Zo te lezen zowel goede als slechte ervaringen bij beide zaken en ik heb nu een aantal alternatieven. Dank voor de reacties.

2 likes