Heb de zoekfunctie gebruikt maar kan eigenlijk niet echt een recent topic hierover vinden.
Ik ben op zoek naar een low-budget gereedschapstasje met de meest gebruikte tools om bijv. bandjes te verwisselen of pinnetjes in een stalen band aan te passen.
Nu staan op ebay diverse rond 15 euro. Iemand ervaring hiermee?
Voor dat geld verwacht ik natuurlijk niet de duurzaamheid van duurdere sets, maar voor mij is het goed genoeg (denk ik).
Bijoumoderne lijkt sowieso een sterfhuisconstructie te volgen voor w.b. de horlogerie. Toevallig gisteren het paarse deel van de catalogus (op mijn werk) doorgebladerd. Staat echt bedroevend weinig meer in.
Dat gaf een stress moment inderdaad Peter. Maar een juwelier had ik het eerst laten doen en die verprutste het. Kras gemaakt. (bij een Omega die 30 jaar dicht had gezeten.) Daarna lukte mij wel.
Die uitvoering heeft haakjes dus hoeft niet fout te gaan.
Vroeger niet per se. Mijn vrouw is edelsmid en een oude klant, daardoor kunnen wij zonder kvk nummer daar nog steeds kopen. En nou ophouden met bijdehand doen
zo’n setje is best ok om wat te pielen aan goedkopere klokjes… kans dat je het meeste spul misschien nauwelijks gebruikt. Ik zou er alleen wel een betere bandentool bij kopen, bergeon b.v. want die wat in die setjes zitten zijn rommel
Wij hebben pas nog een ‘rel’ met Bijou gehad, omdat ik via hun website een Bergeon hoofdloupe (zo’n brilmodel) bestelde. Stond duidelijk bij ‘Bergeon’. Ik blij, want ik wist helemaal niet dat Bergeon dat soort modellen maakte. Blijkt ook niet zo te zijn achteraf, want toen de bril arriveerde zag ik direct dat het zo’n goedkoop ‘made in china’ ding was, die op internet al voor 15 euro worden aangeboden. De naam Bergeon stond ook nergens op de doos. Voelde me flink genaaid, voor ongeveer 40 euro. Gereclameerd en na een zeer nors contact geld terug gekregen, met de mededeling “bij hoge uitzondering”. De verklaring van mevrouw Bijou was dat Bergeon deze loupe’s levert, maar dat ze in china worden gemaakt… Dat is de grootste flauwekul die ik in tijden heb gehoord. Ik koop er niets meer, mijn vrouw nog wel omdat ze veel spullen voor edelsmeden hebben
Voor die prijs krijg je Chinese setjes. Het zijn dezelfde als je op “AliExpress” vind.
Goed genoeg voor een bandje te verwisselen of een achterkant te openen maar als je het vaker gebruikt beter iets meer geld uitgevenVetgedrukte tekst
Om een beetje dieper te gaan, misschien naar de merk kijken. Bergeon is goed maar meestal duur. Er zijn ook anderen merken zoals Horotec en nog zeker anderen. Maar de chinese werktuig wil ik nooit meer. Op ebay zijn er ook een paar echte verkopers die spullen voor horlogemaker verkopen. De kwaliteit is ok maar zij proberen soms zo duur te verkopen dan een andere verkoper voor de zelfde merk heel goedkoper is. Dus oppassen.
En een andere oplossing zou naar een horloge rommelmarkt te gaan om deze dingen als tweede hand kopen. Dan kan je de werktuig “voelen” voor te kopen.