Gereedschap setje

Goedemiddag!

Zoals de titel al doet denken ben ik op zoek naar een simpel maar wel degelijk gereedschap setje. Ik had in een post van 2007 gelezen over een setje van Conrad hieronder even de vernieuwde link:

https://www.conrad.nl/p/bruder-mannesmann-11760-horlogemaker-gereedschapsset-568478?

Lijkt me wat goedkoop voor een degelijke set, graag hoor ik van jullie wat jullie gebruiken en jullie ervaringen.

Groeten uit het zonnige Twente!

Dat is een Chinees setje. Heb ik ooit eens gekregen, waardeloos spul

Alternatief?

De onderstaande set heb ik een tijdje geleden aangeschaft. Zal niet te vergelijken zijn met de topmerken, maar het kost ook een stuk minder.

Voelt niet Chinees aan en is echt prima kwaliteit!

1 like

Dit is een samenstelling van alles wat je ook op alie kunt kopen, dit is drama.
Al wat beter is kost wel direct aardig wat meer.

Maar wat wil je er mee doen, klussen aan een Patek of een zelf een batterijtje vervangen van een Casio?

Dat bepaalt mede welke prijs gerechtvaardigd is en welke kwaliteit je echt nodig hebt.

1 like

Was niet de bedoeling een patek los te schroeven!

Maar keer een schakeltje eruit of erin zetten, bandje wisselen. Heel simpel maar wil liever wel fatsoenlijk gereedschap.

1 like

Zoiets?

Gereedschap-Set Magnum Beco (duitsland)

• kwaliteits-Schroevendraaier, inzet 1,00 mm
  • Kwaliteits-Schroevendraaier, inzet 1,20 mm
  • Kwaliteits-Schroevendraaier, inzet 1,60 mm
  • horlogebanden aanzetter
  • Pincet van Kunststof (voor batterij vervanging)
  • Kast openen voor draai deksels - swiss made
  • Victorynox mesje om deksels te openen
  • Assortiment verende pushpinnen
  • loep Vergroting 4x
  • Stalen pincet
1 like

Bergeon ofzo…

1 like

51Z7hyswj5L.AC_SY580

https://www.amazon.nl/dp/B07953S5HN/?coliid=IYI7HJULRRT2I&colid=2FJIAE7Z6KC8O&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Deze is top! Ben je in 1 keer klaar.

3 likes

Dit is denk ik wat ik bedoel, top! :facepunch:

1 like

Ik ben begonnen met een schroevendraaier set van Beco. Prima set, goede kwaliteit en betaalbaar. Er passen ook Bergeon bladen in, als je dat zou willen op termijn.

2 likes

Ik ben zelf ook met een goedkoop setje begonnen en uiteindelijk (in mijn geval vrij snel) wil je toch kwaliteit. Scheelt frustratie en als je pech hebt een paar mooi krassen…

1 like

Dan voldoen die goedkopere setjes ook wel hoor, ik heb zo een Alie hamertje met blokje en verschillende ponsen. Daarmee kun je prima banden inkorten en ik heb ze van mijn CW en verschillende Ebels daar gewoon mee ingekort.

Zo een draai gevalletje om push pins eruit te duwen heb ik ook maar is echt niks. Voor het wisselen van een bandje zou ik dan een Bergeon tooltje kopen, dat raad ik echt want al het andere beschadig je waarschijnlijk je horloge mee.

Bij de banden die ik had met schroeven zat het gereedschap erbij en anders heb ik wel precisie schroevendraaiers dus die heb ik nooit specifiek voor horloges hoeven kopen.

1 like

Je weet nooit waar het schip strand haha! Geen ambitie om horlogemaker te worden maar goed dacht ook nooit een rolex te kopen :sweat_smile:.

Betaal nu liever 250 euro voor een setje wat goed is dan dat ik me straks voor me kop sla met een zo’n bagger setje! Thanks voor jullie input! :ok_hand:

2 likes

Gelijk heb je hoor. Ik dacht echter dat je iets voordeligers zocht dan dat, gezien de prullaria waar je de topic mee startte :joy:

3 likes

Kun je met deze set een horloge volledig demonteren inclusief uurwerk? Snap dat olie voor service enzo er niet bij zit maar puur het mechanische om het zo te zeggen. Mooie koffer en ziet er compleet uit!

1 like

Zal een beetje verschillen per merk denk ik maar voor een Seiko heb je niets anders nodig. Ik heb alleen nog een houder voor het uurwerk een kussentje en een groot bierglas om over het uurwerk te zetten.

2 likes