Gereedschap voor wisselen leren bandjes

Een absolute beginnersvraag: welk gereedschap heb je nodig om een leren bandje te kunnen wisselen?

Bergeon spring bar tool :+1:

2 likes

Zoiets… een bandenwisselaar… springbar tool.

4 likes

Bergeon is zeker het beste merk. Ik heb mijn eerste springbar tool (AliExpress) meteen gesloopt op een lastige band.

1 like
2 likes

Jup, geen goedkopere proberen… Gewoon 'n bergeon @pange bestellen.

1 like

@vierport , Pange is inderdaad zijn website bedrijfsnaam.

2 likes

Daarom.
Als hij ging googlen op pange had 'ie meer gevonden. :wink:

1 like

Het kan natuurlijk met een bergeon tool van €20, maar ik vind het persoonlijk makkelijker met de punt van een schilmesje die toch al in je keukenla ligt.
De gratis tools die je vaak krijgt als je een horlogebandje of gesp oid van AliExpress bestelt, zijn in sommige situaties ook handig.

1 like

Even opletten dat je het brede vorkje hebt voor leren banden. Het smalle vorkje is voor metalen banden.

6 likes

:point_up_2:t5: die heb ik ook. Inclusief handig etuitje.

8 likes

:stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:

Dit dus, het geld echt waard. Al het andere is gewoon dikke kans op schade aan je kast. Bergeon altijd goed en niet stuk te krijgen. Heb andere geprobeerd maar dat was leergeld.

Heb je misschien voorbeelden van een brede en een smalle Bergeon vorkje? Artikelnummer? Foto’s?

Ik heb zelf een Bergeon KL 6767-F, maar daar zit maar 1 vorkje bij.

Een scherp aardappelschilmesje :+1:

1 like

Maar als je stalen banden van Rolex wilt wisselen voor leer, welke tool heb je dan nodig? Een soort pincet dat aan twee kanten klemt. Maar welke? Any thoughts?

Een Bergeon 7825

1 like

Ga vooral ook niet voor die goedkope(re) wit plastic versie van Genève of zoiets. Die is wicked kut.

Aha Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Maar ‘wicked’? Verklaar je nader.