Gereedschap

Beste mensen,

Bij de reparatie van uurwerken wordt gebruik gemaakt van “pegwood” (orangewood). Welnu, ik heb die stokjes gebruikt waarmee planten ondersteund worden. Die zijn goed te slijpen met een puntenslijper en daarnaast kun je er in boren (bijv. om er een press van te maken voor de “hands”.

Succes.

1 like

Goede idee !
Om de wijzers te drukken gebruik ik een oor stick : de end knippen en dan is de klein plastic buus klaar om te drukken zonder kratsen te kunnen maken :wink:
Ik heb ook pegwood in mijn tuin geplant !

Ik heb intussen een paar verschillende gemaakt. 1 om vast te houden (bijv. om te voorkomen dat veer weg springt), 1 x 1 mm, 1 x 1,5 mm, 1 x 2mm en een vlakke. Gewoon vlak afgezaagd en gaatjes geboord.

1 like

Ehm waar kan ik pegwood kopen ?

Bvd

Is dit niet wat?:

Over die site lees ik zeer wisselende dingen… Beter een account bij Cousins UK aanmaken. Ze sturen erg aan op het doorgeven van je KvK-nummer, maar als je dat uiteindelijk niet hebt c.q. doorgeeft, lukt het ook. Je moet wel een credit card hebben, anders kun je niet bij ze betalen.

Cousins is echt de norm, hoewel hun after-sales vrij kortaf en bot kan zijn. Als je weet wat je hebben wilt, en op hun nogal lastige site weet te navigeren, zijn er weinig alternatieven.

Als je wel een KvK nummer heb kun je altijd nog bij Bijou Moderne terecht, zitten in Berkel & Rodenrijs meen ik. :+1:

Stuur anders een PB, ik heb nog aardig wat voorraad. :wink:

1 like