Hallo,
Ik verzamel vestzakhorloges(mechanisch), vind ze echt geweldig. Nu heb ik eentje die is al bijna 6 jaar en hij doet het prima. Nu wou ik hem een beurt laten geven. Bij mij in de buurt zit een horlogemaker die dit wil doen voor een schappelijk prijsje maar het lijkt me leuk om dit op den duur zelf te kunnen. Heeft iemand een link naar een goede gereedschapsset die geschikt is voor zakhorloges. En hoe maak je de onderdelen schoon, ik hoor vaak ultrasoon reiniger? Wat is dat precies? En waar koop je die olie waarmee je het uurwerk smeert? En heb je voor verschillende onderdelen verschillende soorten olie nodig met verschillende viscositeiten? Hier een foto van het uurwerk dat ik wil schoonmaken en smeren? Hoelang ben je hier mee bezig? En waar moet je op letten?
Hallo Rob, welkom op het mooie horlogeforum!
Je kunt hiervoor de zoekknop gebruiken, je zult heel veel vragen beantwoord zien. Het leuke van dit forum is dat er bijvoorbeeld veel kennis gedeeld kan worden op technisch vlak. Maar ook ervaringen mag je hier kwijt, ook als ‘‘nieuwbakken lid’’
Succes en veel plezier alvast!