Gereserveerd Formex Essence 39 (blauw) op staal en leer ZGAN

Hallo allemaal,

Deze Formex Essence 39 tikt voor mij alle boxjes af…tenminste dat deed ie de eerste 4 - 5 weken. Nu treedt er weer twijfel op dus daarom alleen te ruil aangeboden. Ik weet nog niet exact wat ik zoek, maar denk dat ik uiteindelijk toch meer neig richting duikhorloge dan richting sport of dress. Dus ik ben heel benieuwd wat jullie in gedachte hebben. 1 tegen 1, 2 tegen 1, 3 tegen 1, bijbetaling mijnerzijds, bijbetaling vanuit jou…bijna alles is mogelijk! Misschien 1 of meerdere Seiko duikers (SPB bijvoorbeeld)? Halios wellicht? Oris of Longines? Mido? Er is nog zoveel moois te ontdekken…

Ik heb al heeeeeel veel horloges gehad maar ik denk eerlijk dat er < € 2.500,00 niets beters te verkrijgen is dan deze Formex. Ik denk zelfs dat de stalen band geen concurrentie heeft in de prijsklasse < € 5.000,00! Maar dat kan ook bijna niet anders als je ziet dat het zusterbedrijf Dexel kasten, banden en vouwsluitingen produceert voor merken als Girard Perregaux, Ulysse Nardin, Hublot, Cvstos, Jacob &Co, Montblanc en Gronefeld.

Graag wel op staal en max 40-42mm met een maximale lug2lug van 48-49mm, voorkeur gaat uit naar een stalen band en saffierglas. Geen vintage aub!

Merk en model: Formex Essence 39
Afmetingen: 39mm in diameter, 10mm in hoogte, 45mm lug2lug, 20mm lugs, 100m WR, draagt heerlijk comfortabel.
Leeftijd: 10 juni 2026
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 10 juni 2026, nog bijna 3 jaar garantie.
Factuur en/of certificaat: Compleet incl. factuur.
Originele doos en/of eventuele accessoires: Complete set incl. COSC certificaat. De Formex komt tevens met de originele blauw lederen band en de geweldige Formex vouwsluiting, beide banden met OTF fijnafstelling.
Verzendkosten of afgehaald in regio: In overleg
Conditie (krassen, werking etc): Zo goed als nieuw, kleine veegjes op de sluiting.
Soort uurwerk en kaliber: Sellita SW200-1 top grade Chronometer met 41 uur powerreserve, ca. + 1-2 sec per dag
Ruilwaarde: € 1.650,00. Setprijs nieuw op dit moment is € 1.865,00.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

19 likes