Gereserveerd. Maar... Ik twijfel. Seiko Presage SSA013J1.

Ik heb haar
Gereserveerd.
Om te kopen.
Maar ik twijfel.
Prijs is ok.
Specs ok.

Seiko Presage Automaat SSA013J1 - 100% nieuw en authentiek
4R38 automatic uurwerk / tevens handmatig opwindbaar
24 jewels
Saffier glas
Zilverwitte reliëf wijzerplaat
100 meter waterdicht
Diameter 40mm, dikte 10.5mm
Edelstalen horlogeband voorzien van Seiko-clip met veiligheidsluiting

Foto’s ok.

Seiko252520Automatic25252025253A252520SSA013J1-2

Maar ja, dat open hartje?
Ik weet het niet.

Ik vind die Open Heart horloges altijd een hoog China gehalte hebben, sorry… :sweat_smile:

11 likes

Ik vind het open hart ook niet mooi, het verpest de mooie wijzerplaat een beetje.

1 like

Ik zou het niet doen, je klinkt nou niet bepaald enthousiast over het horloge :wink: beter doorzoeken tot je iets vindt wat je echt wilt hebben ipv een horloge dat volgende week weer in het blauwe gedeelte staat.:stuck_out_tongue:

1 like

Zoek er een zonder open heart met een open back. Dan kan je het uurwerk zien zonder dat je het altijd moet zien

5 likes

Als je mijn mening zoekt… here goes… ik vind dat écht een zeer zeer lelijk ontwerp :neutral_face:

1 like

Bijzonder met de sunburst die niet uit het midden van de plaat komt vaan vanuit het open heart. Wat is een ok prijs? Deze open hearts zijn gebruikt vaak wel voordelig te vinden.

Viel dat pas op na het reserveren? Vind het wel een opvallende verschijning :blush:
Niet mijn smaak, maar oké

Als je nog terug kan, niet doen. :slightly_smiling_face: (mijn mening)

Je horloge/collectie gewoon kiezen op basis van je eigen smaak en voorkeur!

Hebben ze zoveel moeite gedaan om een mooie wijzerplaat te maken, gaan ze er een gat in zagen!

Persoonlijk vind ik hem ook lelijk.

Maar uh, als hij gereserveerd is, betekent dat dan dat je een deal hebt gesloten? Dan valt het toch onder ‘een man een man, een woord een woord’? Als je ergens niet zeker over bent, moet je geen deal sluiten.

Bij twijfel, niet inhalen.

Nee, er staat een veel mooiere Presage in het blauwe forum, naar mijn mening.

Als ik niet wilde sparen voor een hoger doel, was ik hier allang op gesprongen :smiley:

2 likes

“In case of doubt, make it sound convincing.”

  • Murphy Laws

Bij twijfel, niet inhalen!

Ik ben niet vies van een doorkijkje, maar in dit geval vind ik het eerlijk gezegd niet heel erg fraai. Liever gezegd, lelijk! En het is al gezegd, “bij twijfel niet inhalen”…

Grappig, wijzerplaat doet me hieraan denken

image

Wat je gestileerd ook vaak ik van die oude oorlogsposter ziet. Op zich tof dat het er zo in verwerkt zit, maar verder is het geheel niet zo mooi om naar te kijken… te contrasterend ook.

Nog voor ik de vraag las bekroop me, de foto’s bekijkende, exact hetzelfde gevoel, het open hartje… Bij twijfel niet inhalen.:blush:

Een dial met cijfer moet je ook maar liggen, vind ik persoonlijk niet mooi!

Ik zou voor een presage zonder heartbeat gaan.