Het Duitse Stowa ben ik door de jaren heen steeds meer gaan waarderen. Het is mijns inziens zeer veel waar voor je geld en het eigen karakter van het merk spreekt me erg aan.
Ik had al een vintage Seatime (bijna ooit verkocht maar gelukkig wilde m’n vriendin het klokje dragen) en daar is nu een moderne Seatime bijgekomen:
Op Watch 2008 heb ik met Jorg Schauer gepraat over de Seatime. Hij leverde ze alleen nog met zichtbodem. Persoonlijk vind ik dat er geen zichtbodem bij een duiker hoort… Ik was dan ook blij dat er een 2007 versie te koop kwam op een ander forum. Met nummer 099:
picture by Stevo
De afwerking vind ik subliem (zeker als ik het afzet tegen m’n Dweller die 6 x meer kost…)
En… ondanks z’n gewicht (tegen de 200 gram met stalen band) draagt het ook heerlijk op de nato!
En ook lekker op rubber, ondanks dat ik daar niet echt fan van ben:
Van de techniek weet ik vrijwel niets, doch de kordate uitstraling zegt mij genoeg om ervan overtuigd te zijn dat het een buitengewoon solide uurwerk is.
Maar wat mij het meest opvalt is het zeer fraaie ontwerp van het horloge. Een ontwerp van een esthetische schoonheid welke je met trots de tijdwaarneming doet gadeslaan. Ter land, ter zee of in de lucht.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit diepzinnige horloge.
Een prachtig horloge (tu). Dit is tenminste een duiker met een eigen gezicht. De robuuste uitstraling met een ‘fleurige’ bezel vind ik een goed gevonden combi. Zelf ben ik nooit zo’n liefhebber van stalen banden, maar in dit geval is door de perfecte aansluiting om de kast het een prima match.
Je zegt het zelf al: German coolness! Mooi! (tu)
Ik vind 'm opvallend fraai aan die Nato (hoewel ik
voor duikers zelf 't liefst een rubber band zie).
ok, geen probleem :)o :
@ Tissot62: techniek? Er zit een Eta 2824-2 aan boord, niet spectaculair maar wel een werkpaard dat zich reeds bewezen heeft.
De Dweller en Seatime lopen in elk geval al een week hetzelfde (tu)