GeroWe present! ( en direct een vraag )

Hee luitjes!

Na enkele keren dit forum bezocht te hebben, heb ik de stap genomen om me ook aan te melden.

Helaas niet in het bezit van enkele toppers ( enkel een standaard Diesel en Fossil horloge ) maar het begint langzaamaan toch te kriebelen om eens een klokje te vinden wat niet zozeer allerdaags is.

En dus zit ik direct met een vraag! Een half uurtje terug stuitte ik op deze site: http://www.thunderbirdswatch.nl/collection.php

Persoonlijk gezegd mooie horloges, en ook fighterfan:), maar ik ken het merk niet waardoor ik de kwaliteit enigszins in twijfel trek.

Als enthousiastelingen zoals jullie zijn zou ik graag jullie visie hierover willen horen, en evt. alternatieven ( in dezelfde prijsklasse;) )

Bij voorbaat dank!

MVG
GeroWe

Welkom!!

Niks mis met de Diesel en Fossil hoor, zijn gewoon mode-horloges. Het merk Thunderbirds kende ik nog niet, kan dan ook niet veel zinnigs erover zeggen.

Enkel dat ik die rode afdekdop op de chrono’s niet echt mooi vind.

Mijn beste,

Welkom GeroWe, op dit plezante horlogeforum.
Duidelijk een forum ván liefhebbers, vóór liefhebbers.

De naam Thunderbirds roept bij mij allereerst herinneringen op, aan een ver, ver verleden.
Deze poppenserie destijds door de AVRO uitgezonden, heeft mij vele afleveringen, de nodige spanning en plezier gegeven.
Maar enfin,

Als horlogemerk is Thunderbirds bij mij helaas onbekend.
Behalve de XL Professional automaat, spreken de modellen mij niet echt aan. Maar dat is natuurlijk strikt persoonlijk.
Alle adviezen omtrent technische zaken laat ik voorts graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Van harte welkom.

Niks mis met Fossil en Diesel horloges. Heb ook een paar Fossils.

Thunderbirds heb ik geen ervaring mee. Wel grappig die PPS knop. “Start the engines” :smiley:

Die witte Fighting Falcon Pro vind ik wel mooi.

Allereerst van harte welkom.

Ken het merk Thunderbirds ook niet, maar ik zie hier bijna elke dag wel een verwijzing naar een merk dat ik niet ken :wink:

Als je into fighters bent zou je ook eens kunnen kijken naar horloges van Hamilton. Dat merk heeft een serie gewijd aan de luchtvaart --> linkje naar de catalogus van 2010:
http://www.hamiltonwatch.com/webapp/catalog2010/

Veel zoekplezier

Traveller69 Schreef:

Allereerst van harte welkom.

Ken het merk Thunderbirds ook niet, maar ik zie
hier bijna elke dag wel een verwijzing naar een
merk dat ik niet ken :wink:

Als je into fighters bent zou je ook eens kunnen
kijken naar horloges van Hamilton. Dat merk heeft
een serie gewijd aan de luchtvaart --> linkje naar
de catalogus van 2010:
http://www.hamiltonwatch.com/webapp/catalog2010/

Veel zoekplezier

Hamilton lijkt mij wel een iets andere prijsklasse.

Thunderbirds is in ieder geval van Riedenschild GmbH waar ik verder ook niet mee bekend ben: http://www.riedenschild.de/index.html

meijerhj Schreef:

Hamilton lijkt mij wel een iets andere
prijsklasse.

Dat klopt en ik kan natuurlijk niet kijken in de portemonnee van een ander, maar ik denk wel dat je met een Hamilton meer horloge koopt. Voordat GeroWe zijn (zuurverdiende?) geld uitgeeft aan zomaar een klokkie, wil ik 'm in ieder geval wijzen op wat er nog meer te koop is voor een (in mijn ogen) redelijke prijs.

Naast Hamilton is er natuurlijk nog veel meer te koop op vliegergebied, maar dat gaat helemaal richting de prijs van een tweedehands auto :wink:

Heb je deze al gezien in het verkooptopic, een Seiko met vliegtuigthema:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,229935

Nee, ik krijg geen provisie :wink: zag 'm toevallig voorbijkomen en moest direct denken aan jouw welkom hier :slight_smile:

Ik ken het merk ook niet. Ziet er op zich wel aardig uit. Ook de rode clip vind ik wel grappig.

Echter, ik vermoed dat het uurwerk ‘made in China’ is. Hoeft helemaal niet slecht te zijn, maar in de regel zijn deze uurwerken in ieder geval wat minder degelijk in elkaar gezet. Oftewel: wat grotere kans op bijv. zichtbare vingerafdruklken op onderdelen of onderdelen die losgaan. En voor het geld kun je dan beter voor een Parnis gaan (verschillende modellen, ook a-la ‘Flieger’ model). Deze heeft ook die risico’s, maar is ruim 100 euro goedkoper. Ook Herc en Alpha kun je gerust proberen (lijken ook iets beter in elkaar geschroeft dan Parnis).

Als je echt een merk wilt waar je langere tijd probleemloos plezier van zult beleven, kom je inderdaad bij merken als Seiko, Hamilton, Steinhart, Christopher Ward, Tissot etc. Keus genoeg, maar dan zit je wel op bedragen tussen de 300 en 800 euro ongeveer. Kijk ook geregeld op het verkoop deel hier; vaak (ook dit soort merken) horloges als nieuw voor leuke prijzen (scheelt toch weer :wink: ).

Succes en laat eens weten wat het geworden is.

Hartelijk dank mensen voor de reacties! Hier kunnen wij wel wat mee:P

Ik heb inderdaad Hamilton en Seiko al eens overwogen, alleen de prijs is iets waar ik nog over moet nadenken. €300,- voor een horloge vind ik toch wel het maximum.

Als ik mijn keuze heb gemaakt dan horen jullie dit direct!

MVG

GeroWe

Hoi en welkom hier,

ik heb een collega die een thunderbird had, vrij snel stond ie meer stil dan dat ie liep, later een losse rotor en meer ellende. Hij is niet meer… Een seiko duiker geeft heel veel plezier en degelijkheid voor de prijs, kijk eens bij www.chronograph.com. Hamilton’s zijn fraai afgewerkte kwaliteits klokken.

Suc6 met de zoektocht, altijd leuk.

Pieter

Niels2 Schreef:

Echter, ik vermoed dat het uurwerk 'made in China’
is. Hoeft helemaal niet slecht te zijn, maar in de
regel zijn deze uurwerken in ieder geval wat
minder degelijk in elkaar gezet.

't Is een quartz, dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid geen Chinees binnenwerk…

In deze prijsklasse zul je vrijwel geen mechanische chrono’s kunnen krijgen, en ik ga er even vanuit dat je voor deze looks gaat. Hij ziet er redelijk orgineel uit door de pusherkap, (tuurlijk istie Breitling geïnspireerd, maar toch) dus ik vind de prijs niet heel raar.

Groeten,

Martin

Thunderbirds is verbonden aan HANOWA en dus een beetje van alles. Beter dan een doorsnee plakmerk mnaar wel een beetje een zustermerk van een niet zo bekend merk. HANOWA heeft dan wel connecties met Grovana en dergelijke en is heus niet slecht maar er zijn voor het geld betere opties. Christopher ward maakt soortgelijke klokken en wat denk van je Citizen Blue Angels en Poljot Blue Angels???

hharry Schreef:

Thunderbirds is verbonden aan HANOWA en dus een
beetje van alles. Beter dan een doorsnee plakmerk
mnaar wel een beetje een zustermerk van een niet
zo bekend merk. HANOWA heeft dan wel connecties
met Grovana en dergelijke en is heus niet slecht
maar er zijn voor het geld betere opties.
Christopher ward maakt soortgelijke klokken en wat
denk van je Citizen Blue Angels en Poljot Blue
Angels???

Is Riedenschild GmbH dan op zijn beurt ook weer verbonden aan HANOWA?

Hee luitjes! Ik weer,

Ik heb de horloge gelaten voor wat het is, ik heb namelijk een Festina gekregen van mijn vriendin:)

Ik heb in het verleden laten doorschemeren dat ik op zoek was naar een horloge en vond Festina op dat moment wel wat leuke modellen hebben.

Ik heb de F16363/1 gekregen ( met de witte wijzerplaat ) van haar, vind het een hele mooie horloge alleen ga ik kijken of ik er een bruine band omheen kan doen i.p.v. de zwarte.

MVG

GeroWe

En even offtopic:

Blue Angels ken ik zeker:)

Heb ze helaas nog niet in het echt gezien maar hoop daar ooit eens wat van mee te krijgen. Dat team is de elite van stuntvliegen!

Dat is nog eens een leuke vriendin. Je hebt dus deze gekregen:

Ben zelf niet zo van vierkante horloges, maar deze heeft wel een stoere uitstraling.

Hopelijk is dit het begin van een mooie collectie… (tu)

Dat is het juiste model ja:)

Deze fijn als start van mijn collectie en doorsparen voor de volgende!:slight_smile: