Ik neem aan dat ze van hun top klanten wel een idee hebben waar ze interesse in hebben
Niet al te lang geleden kon ik er ook op en dat was allemaal met “slechts” een paar maanden levertijd. Twee weken geleden kreeg ik te horen dat er niemand meer op de wachtlijst gezet wordt en dat bestellingen ook geannuleerd worden. Eerst was er sprake van dat je dan de nieuwe zou krijgen, maar daar willen ze hun handen niet meer aan branden wegens de schaarste.
Dus geen idee meer wat de realiteit is. Lijkt iedere maand weer anders te zijn. Dit komt overigens allemaal van Schaap en Citroen Utrecht.
Je gaat het bijna hopen hè!
Het grote probleem in deze is dat de schaarste ook ontstaan is door zogenaamde flippers. Dus mensen die het direct met grote winst doorverkopen. Die prijs is steeds verder omhoog gegaan om Rolex gewoon niet meer kan/wil uitleveren. Eigenlijk belachelijk dat ze hier niks aan doen. Ik geloof in een natuurlijke marktwerking, maar niet als er niks meer in de winkel ligt.
Ja, ik denk ook dat dat door deze 1% het probleem wel is ontstaan ja…
Waarom? Bekijk het eens vanuit Genève. Hoe geweldig is het dat je tweedehands producten zo in trek zijn dat ze de nieuwprijs overstijgen?
Ik had het niet anders gedaan als het kon. Je producten vliegen de toonbank over en je houdt zelf alle touwtjes in handen.
Sterker nog, je creëert zelf de hype. En het werkt.
Ik ben blij dat ik een vintage fan ben though
Zo idioot is dat nog niet. Prachtig kwalitatief top product. Ik vind het eigenlijk slim Bij elk ander horloge wat je zo mee kunt nemen bij de AD voor laten we zeggen 8K schrijf je direct een K’tje of 2 / 3 af als je de deur uit loopt
Zo moeilijk is de hunt niet, het internet staat vol met subs.
Het woord “ook” wel lezen he
Je hebt in ieder geval de keuze uit 1000 ongebruikte Rolex Submariners op Chrono24 (695) en andere aanbieders op dit moment, dus het zal inderdaad allemaal meevallen…Maar Rolex laat ook geen productiecijfers los. Als ze honderdduizenden Subjes gemaakt hebben, zal het inderdaad 1% zijn.
Het is belachelijk dat ze er niks aan doen, omdat hun authorised dealers het hele jaar door nee moeten verkopen. Ik lig er niet wakker van, maar ik vind het ook geen reclame. Nogmaals, ik ben er voorstander van dat de marktwerking de waarde bepaalt. Maar dan wil ik niet anderhalf jaar wachten op een reguliere bestelling van een Submariner. En dat doe ik dus ook niet.
10 jaar terug werden er jaarlijks pak m beet 5000 Subs in NL geleverd, terwijl er 5500 potentiele kopers waren. Je moest dus een week of wat wachten op je Sub, als je pech had, of naar een andete winkel toegaan.
Nu worden er zo’n 6000 geleverd, terwijl er op dit moment misschien wel wel 25000 potentiele kopers zijn ( naast Nederlanders, ook veel meer buitenlanders via Schiphol en Amsterdam).
Volgens Gassan wordt er soms door 3 bussen toeristen (vaak uit Azië) op een zaterdag, een complete maand-voorraad Rolex opgekocht. Dus ze kopen bijna letterlijk in 1 dag de winkel leeg, en dat is een fenomeen van de laatste paar jaar.
Gevolg laat zich eenvoudig raden.
Productie gaat jaarlijks weliswaar met 5% omhoog, maar een aanzienlijk deel daarvan verdwijnt naar de nieuwe afzetmarkten, die er 10 jaar geleden nog niet waren.
Getallen zijn ruwe schattingen en niet gebaseerd op exacte verkoop data, maar een goede manier om uit te leggen waar de schaarste (bij de dealers) vandaan komt.
Er zijn ook dealers die gewoon boven list verkopen…
Nooit van gehoord. Althans geen NL AD’s
Ja haha. Ik bedoel voor list bij de AD he.