Geruchten over nieuwe Rolex Submariner

check Calnr. 3235 of 3255 :joy::rofl:

Vraag van een ā€˜n00bā€™, is er serieus een wachtlijst voor Submariners?

Dit model komt op mij over als Ć©Ć©n van de meest gangbare high-end horloges. Je zou zeggen dat het er droog van ligt?

Jepā€¦ wachtlijst :thinking:

Edit: of je moet volgoud willen ā€¦

Ja cal 3255 gaat hem niet worden voor de Sub. Zou een beetje vreemd zijn om een Daydate uurwerk te plaatsen.
Je bedoelt natuurlijk 3235 zoals ik al zei :+1:t2:

goed opgemerkt Rob

was een test

1 like

Er wordt expres ā€œschaaarsteā€ gecreĆ«erd om de prijs op te drijven. Dus ja, er is een wachtlijst waarbij je vaak ook nog eens een aanbetaling moet doen om op de lijst te komen.

2 likes

Bizar zeg. Geen idee dat dit bij zoā€™n ā€˜normaalā€™ horloge als de Submariner aan de orde was. Weer wat geleerd vandaag. Zo ā€˜normaalā€™ is het dus ook weer niet om een Sub te dragen.

1 like

Ik hoop trouwens dat de kast niet slanker wordt, want dan moet ik mijn 2018 Sub alweer inruilen voor het 2019 model :wink:

2 likes

Tot voor kort had je het helemaal goed ingeschat, maar de laatste 2 jaar is de vraag naar stalen sport Rolexen echt enorm toegenomen, en als het aanbod niet/nauwelijks toeneemt, krijg je met wachtlijsten te maken. Gassan is inmiddels zelfs gestopt met wachtlijsten.
Het dragen van een Sub wordt er niet specialer van vind ik. Ze zijn alleen nog wat waardevaster aan het worden.

2 likes

Schaap en Citroen is ook gestopt met de wachtlijsten en dat wisselde het hele jaar. Soms kon het wel omdat de aandacht naar andere varianten van de Sub gingen, en soms opeens weer niet. Nu doen ze het niet meer omdat ze al vermoeden (dus weten, maar het niet mogen verkondigen waarschijnlijk) dat er tijdens Baselworld 2019 een nieuw model komt. Ze raden nu ook aan om een megasprint te trekken op dag 1 als de nieuwe uitkomt. Leuk hoor een Rolex kopenā€¦Als ze van de maxi kast afstappen zou ik het wel willen doen.

2 likes

Ja als ze van de maxi kast afstappen is het hek van de dam de komende jaren, en dan is er helemaal niet meer aan te komen. Ik zou er in ieder geval gelijk achteraan gaan, maar wacht nu nog even met de mijne te koop aan te bieden.

1 like

Dat geluk zal ik toch niet hebben ? :muscle:

:wink:

3 likes

Ik vind persoonlijk de maxi case erg mooi

2 likes

Rectificatie, zoals ze het bij het filiaal in mijn buurt noemen: ā€œwenslijst/gun-lijstā€

Je kan je wensen kenbaar maken, als je mazzel hebt gunnen ze je hetā€¦om dan een paar duizend euro stuk te slaan :wink:

2 likes

Ze hebben me, aldus het papiertje wat ik gekregen heb, niet al te lang geleden op een wenslijst voor een sub gezet. Vermoedelijk doet niet elk filiaal hetzelfde dus.
S&C NL zei me dat ze niet aan wachtlijsten doen. Lokale zaak denkt daar dus anders over.

Overigens denk ik ook niet dat ā€œhet papiertjeā€ een rechtsgeldig document is, derhalve maak ook ik me geen enkele illusie

Hebben ze oude wenslijsten nog in stand gehouden?
Ik sta nl sinds maart op een lijst bin S&C Groningen voor een BLRO.

Niet dat ik me enige illusie maakā€¦ :joy:

1 like

Misschien begrijp ik het niet omdat ik zelf geen Rolex heb, maar ik verbaas me steeds meer over sommige topics.
Wat laten sommigen zich gek maken zeg; als je geluk hebt mag je een product van 8k kopen, daā€™s toch idioot?! :grin: .

1 like

Nee man, mooie sport. The Hunt.
Niets saaier dan de winkel inlopen en kunnen kopen wat je wil.

4 likes

En S&C houdt het zelf ook in stand:

ā€œNee, we houden geen wachtlijsten aan voor een BLRO, hij zal gewoon in de etalage moeten liggen, dan kunt u hem kopenā€ :joy:

Winkelier: ā€œeen BLRO ziet men in de etalage eigenlijk nooit, die is direct verkochtā€.
Iets wat alleen maar kan als je een klant belt die er 1 wil. Hoe weet je nou wie er 1 wil? :thinking: dan zal je toch een lijstje bij moeten houden ergensā€¦

1 like