Geschiedenis Bulova adhv 10 mijlpaal horloges

Opgericht in 1875 in New York door de Boheem Joseph Bulova, was het Bulova die zorgde voor “standaardisatie” van horlogeonderdelen, lanceerde het als eerste een complete dameshorloge-lijn, had het de eerste reclamespot op de radio en vloog Charles Lindbergh nonstop over de Atlantische Oceaan en won daarmee de Bulova Watch Prize van $ 1000 en hij werd het gezicht van Bulova door het dragen van de “Lone Eagle”.

Negen andere mijlpalen:

Hack Watch:

23 serie:

Accutron:

Accutron Astronaut:

Special Edition Moon Watch Chronograph:

Chronograaf C:

Computron LED:

Precisionist:

Curve:

-> Artikel

5 likes

:slight_smile:

1 like

Ha jah jouw snorkel mag niet ontbreken… :slight_smile: blijft mooi he? :slight_smile:

Ben er blij mee Rob :relaxed: Vandaag moet ie toch wijken voor een ander aan de pols :wink:

1 like

Mss nog leuk om te weten: Caravelle werd als ‘budgetmerk’ in de markt gezet door Bulova in 1962 (een goed jaar trouwens wat Rob :wink:).

Deze zaten in de prijsklasse van de penankers, maar dan als eerst ‘goed gesteende’ (juwels) horloges.

In 1968 was Caravelle het best verkochte (met Jewels) horloge in de VS.

1 like

Owja, Bulova is sinds 2008 van Citizen. Een van de grootste horlogeproducenten ter wereld, zo niet de grootste.

1 like

Dé Bulova
http://hodinkee.squarespace.com/storage/Screen%20shot%202010-02-26%20at%2010.42.08%20AM.png?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1267201012133

4 likes

OK. Supergaaf model, maar welke is dit dan?

Prototype voor US Marine. Zijn er 4 van gemaakt of zo. Gevalletje derde hypotheek.

Maar wel super super gaaf.

2 likes

Inderdaad supergaaf! Maar 1 hypotheek vind ik wel genoeg.

1 like

Hij is zo gaaf :sunglasses:

4 likes

1 like

Naar mijn idee is Bulova wel enigszins ondergewaardeerd. Ben zeer te spreken over de verschillende Bulova’s die ik heb. (Accutron II, Sea King, Curve en de Moon watch)

1 like

Als er één Bulova niet mag ontbreken is het deze wel:
Het Duikhorloge der duikhorloges.

@acour_jeroen: Herken je 'm nog?

5 likes

Leuk overzichtje, bedankt!

1 like

Mooi ding!
Flinke Lume knobbels, werkt dat nog?

1 like

Pre-owned

Own

Best leuke dingen…die bulova dingen😏

1 like

en deze dan:

1 like

Ik zou alleen niet die spaceview remake in je overzicht opnemen. Die betekende niet zo heel veel voor de geschiedenis van Bulova als je het mij vraagt. De 60’s versie heeft een stuk meer betekend.

En deze natuurlijk. Weinig iconisch, wel een prachtig horloge als je het mij vraagt:

1 like