Ik ben nieuw op dit forum. Mijn oma is overleden en in haar huis heb ik een zakhorloge van Ancre gevonden. Ik vind het een heel mooi horloge en heb het geprobeerd op te zoeken maar ik krijg dit type niet gevonden op internet.
Ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen over dit merk en type zak horloge. Waar komt het merk vandaan, enig idee in welk jaar het geproduceerd kan zijn, is t echt goud, wat kan zo een horloge ongeveer waard zijn? Wel even voor de duidelijkheid, ik wil het horloge graag houden. Het is puur voor mezelf dat ik er wat meer over weet! Het maakt me erg nieuwsgierig. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Alvast bedankt!
Jaren 70 met incabloc, geen goud
Er is een enige achter deksel (geen stof deksel) zonder charnier, die men met een boterham mes kan openen. Er is een streepje om de mes in te duwen.
Maar wie zit er nu al weer te vlaggen…? Nergens voor nodig lijkt me. Sorry Ankie, overijverig mede-forumlid weer vrees ik. Wordt wellicht wel weer zichtbaar gemaakt door een moderator.
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van jouw oma, geen prettige ervaring en hoort bij het leven totdat het ineens een keer voor je neus staat…
Even voor jouw begrip, dit is een forum waar mensen hun passie voor horloges delen en het is niet bedoeld voor commerciële activiteiten. Helaas echter gebeurd het regelmatig dat mensen snel lid worden om de waarde van een horloge uit een erfenis te horen zodat het snel kan worden verkocht. Op dit forum worden deze mensen betiteld als zogenaamde goudzoekers en er wordt met regelmaat niet zo positief op gereageerd.
Nu schrijf jij dat je het horloge wilt houden en dat bevalt menigeen hier aanmerkelijk beter maar helaas ontsporen dit soort draadjes alsnog wel eens in een negatieve houding. Trek je in dat geval daar niets van aan, jouw intentie lijkt immers positief en met de gezamenlijke kennis hier, kun je vast een eind op weg worden geholpen.
Succes en blijf misschien nog even hangen, horloges zijn verbazingwekkend leuk.
Niet iedereen doet krampachtig over nieuwelingen die even binnenvallen op het forum voor een taxatie hoor. Er is nota bene dit specifieke topic voor helemaal prima wat mij betreft. Als ik een oude speelgoedtrein erf waar ik niks mee heb en welke ik wil verkopen pols ik ook eerst even de kenners op het Märklinforum, ik snap het probleem niet.
Als iemand een Jaeger leCoultre voor een koopje scoort op een rommelmarkt regent het reacties als: had die domme verkoper zich maar even moeten verdiepen in wat ie verkoopt!
Doe je een keer moeite, als verkopende leek om uit te zoeken wat iets waard is voor je het te koop zet, is het ook weer niet goed.
Niks van aantrekken.