Ik zou nog graag een keer een automaat willen hebben, die zijn er ook als vintage.
Of je koopt gewoon een paar fijnmazige mandjes erbij zoals deze.
https://www.hbm-machines.com/producten/ultrasoon-reinigers/overigeultrasoon/hbm-rvs-schoonmaakmandje
Dat spul van Buitelaar lijkt leuk maar het is dramatisch van kwaliteit…
Deze mandjes bijvoorbeeld hebben fijnmazig gaas maar de zijkanten sluiten niet goed en/of zitten ze niet recht op elkaar.
Buitelaar is een soort van Action voor gereedschap en machines, alles is echt puur slecht.
Ik heb er al enige ervaringen mee helaas.
Ik heb ze ook en bij werken ze na 3 jaar nog steeds perfect.
Ultrasoon reinigen is inderdaad enkel goed voor kasten en juwelen
Wil je de onderdelen zelf reinigen, moet je je zo’n Elma aanschaffen met de nodige reinigingsproducten. Gewone dreft zal je niet helpen
Die heb ik ook nog. Maar snoertje kwijt en het wisselt niet van pot om het maar zo te omschrijven. Arm komt wel omhoog maar blijft dan staan op dezelfde positie. Wellicht één of ander veertje dat stuk is.
Goede tips, ik ga eens rondkijken!
Wat doet een horlogereinigingsmachine meer dan een ultrasoonreiniger?
Efficientie van cleaning. Bij Elma toestellen gebruik je speciaal producten die oude olie en vuil oplost en/of makkelijk verwijdert. Daarna flink spoelen en drogen. In deze producten zit niets water aan te pas dus vermijd je enige kans op corrosie
Mooi, De Elma uit de marktplaats link ga ik morgen halen!
Weet iemand waar ik rubisol of gelijkwaardig product kan kopen? Ik heb geen kvk nr.
Goed donker in de kelder bewaren Deze producten kan je niet jaren bijhouden.
Top bedankt
overigens vind je op Ebay.de veeeeel ultrasoon reinigings apparaten, van slecht tot goed spul. duidelijk meer dan in Nederland
RVS schoonmaakmandje? Dat is toch gewoon een thee ei.
Sluit niet best af, ik zou het niet gebruiken voor kleine horloge delen.
Weet iemand of Greiner WF4 ook gebruikt kan worden ipv Rubisol. Wf4 kan ik in kleinere verpakking krijgen, dat is voor mijn gebruik beter.
Wat de Ultrasoon betreft… die trillingen gaan ook door glas en kunststof heen… Ik heb voor het reinigen van mijn Airbrus gewoon water met Biotex in de Ultrasoon zitten… maar als ik horloge delen wil reinigen, dan doe ik ze in een plastic bakje, met daarin de schoonmaakvloeistof van mijn keuze, meestal wasbenzine, en die zet ik dan met een deksel erop in de Ultrasoon… laat ze maar dobberen…
Eigenlijk zou je dan die korfjes moeten hebben die in een Elma gaan. maar dan kun je net zo goed een komplete Elma kopen… 'k heb er zelf ook één… 't is een ouderwetsch apparaat. maar 't werkt voortreffelijk…
Hallo Arie, vraagje, laat je het water met biotex in de ultrasoon reiniger om het bakje met wasbenzine en horlogeonderdelen in te plaatsen? Mvg Jeremi