Alleen een rubberband met vouwsluiting, verder niks.
Vond er bijzonder weinig aan dit keer. Erg veel klokkenspul en weinig horloges (waarvan de meeste ook nog eens heeel erg duur waren) of accessoires.
En jullie?
Alleen een rubberband met vouwsluiting, verder niks.
Vond er bijzonder weinig aan dit keer. Erg veel klokkenspul en weinig horloges (waarvan de meeste ook nog eens heeel erg duur waren) of accessoires.
En jullie?
Ben afgehaakt, dus niks gekocht
Tube Displex, kostenloze upgrade van de winder door Remco van horlogekluizen.
Gezellige meeting om 12.00 en even gekeken en gesproken met Rob voor een nieuwe aanwinst tzt.
Alleen cape cod doekjes en een tang voor gaatjes in een horlogeband.
Verder wel een verkoper gerapporteerd aan de organisatie voor een nep Breitling Superocean Heritage voor € 325
Dit kan natuurlijk nooit echt zijn. Er is iemand meegelopen en die zou de organisator er nog op af sturen om te laten kijken. Weet niet hoe dat verder is afgelopen.
Ik hoor steeds meer geluiden van een tegenvallende rikketik,waardoor ik niet gemotiveerd ben om er heen te gaan.
Komt dat door commerciele zaken of is het gewoon niet meer aantrekkelijk.:
DAt was een man die zo’n beetje op de hoek van het middelste gangpad zat? Er was sowieso aardig wat namaak trouwens…
Ja die met dat zwarte t-shirt
Hallo,
ik heb ook wat neppers gezien. De verkoper had het over een Daytona met een Swiss Valjoux, en hij had nog een andere met een Asia Valjoux En vintage Rolex neppers…
Ook nog even bij Mick langs geweest, en zijn creatie mogen bewonderen! In het echt nog fraaier dan op de foto’s (tu)
Zelf heb ik nog een Sturmankie chronograph gekocht en een nato voor mijn Revue Thommen bij Henrik.
Ik was om 12.00u nog even bij de koffiecorner, waar ik nog even kort kennis heb gemaakt met Sparks. Verder een beetje krap in de tijd maar, een volgende keer hoop ik wat meer mensen te spreken.
FOTO’S:
Tabee!
Viel inderdaad wat tegen beetje veel klokken ipv horloges!
Klopt, veel klokken en weinig op het gebied van horloges behalve bij Rob van Monsterwatches… We staan er nu op te ruimen… Wel lekker druk vandaag! Gelukkig tussendoor nog een mooie Seiko 7005-8052 vintage duiker kunnen scoren. Dat was echt een mazzeltje!
ik ben nog nooit geweest maar wat ik lees druk, veel klokken, fakes.
het wordt er allemaal niet aantrekkelijker op om een keer te gaan.
Alleen een rubberband met vouwsluiting, verder
niks.Vond er bijzonder weinig aan dit keer. Erg veel
klokkenspul en weinig horloges (waarvan de meeste
ook nog eens heeel erg duur waren) of
accessoires.En jullie?
Meer dan genoeg horloges (voor mij dan;)) en helemaal niet duur…
Maar dat ligt aan het verzamelgebied (vermoed ik):
Hier de aanwinsten:
Een Zlatoust zakhorloge uit 1956 (€30,-):
Een Boctok Amphibia duiker, weet nog niet hoe oud, vermoedelijk van na het Sovjet tijdperk, maar voor slechts twee tientjes, wél 200m waterdicht!!:
Een Pobeda uit 1956, ‘gekocht’ (lees: bijna te geef) bij Henrik(tu) voor een tientje:
En de duurste:D Een mooie NOS Boctok uit de jaren '50 (€40,-):
Vier horloges dus voor €100,-, koopje toch?
En natuurlijk de mini meeting bij de denkbeeldige koffietafel om 12.00.
Lekker kletsen en kennismaken met forumleden!
De ‘New Vintage’ van Mooren gezien, ziet er goed afgewerkt uit, niet mijn smaak, maar da’s niet erg, toch?
Al met al een geslaagde dag(tu)
Nog even om af te sluiten:
Ze hadden de forumkoffietafel vergeten neer te zetten:)
Beetje tegenvallend,ook gemor gehoord van vaste tafelhouder.
Maar wel weer wat gevonden.
Een aardige niet verprutste 6138-0017(UFO).
Althans de kast heeft gewoon de gebruikssporen die er op komen na bijna 40 jaar horlogekast zijn,glas heeft wat krassen maar moet met een grondige poetsbeurt een eind te verbeteren zijn en de horlogeband welke waarschijnlijk de originele is,is van voldoende lengte.
De bezel is wel aardig beschadigd maar is wel te vervangen.
Het horloge loopt tot nu toe netjes en chronofunctie werken en reset keurig terug naar nul.
Verder nog even staan kletsen bij de vergeten koffietafel en nog een afspraak gemaakt met een forumlid.
Maar daarover wellicht later meer.
Al met al toch wel weer een leuke zondagochtend/middag gehad.
Ik zou het haast vergeten ook nog bij Mick Mooren geweest.
Een indrukwekkende prestatie die die jongeman geleverd heeft.
Het horloge is niet mijn smaak maar de prestatie wordt daar niet minder om en heb hemm in ieder geval welgemeend proficiat gewenst.
met vriendelijke groet,
Aad
@tjvreeken: Heb je mijn Sturmankie al gezien? Ik heb 'm net los gemaakt, het blijkt om een 31659 te gaan (tu) Die niet hacked (td)
Jij hebt ook flink gescoord, leuk hoor!
Mooi hoor, de Zlatoust.
De Boktor ook trouwens.
Proficiat.
Moet toch ook eens naar de Rikketik.
Alleen een kist voor 10 horloges bij mooihorloge.nl en een rubber bandje met rode stiksels.
En natuurlijk bij Mick wezen kijken! (tu),
Een horloge durf ik daar niet te kopen vanwege de neppers e.d.
OF ik er nog weer heen ga? denk het niet. Nu ben ik er speciaal voor de Mooren heen geweest eigenlijk.
Groet
Herman
@tjvreeken: Heb je mijn Sturmankie al gezien? Ik
heb 'm net los gemaakt, het blijkt om een 31659 te
gaan (tu) Die niet hacked (td)
Ja, ik heb hem gezien. Mooi ding(tu)
Er hoort toch een 31659 in, niet waar?
Jammer dat-ie niet hackt, zou wel moeten…
Jij hebt ook flink gescoord, leuk hoor!
Ja, met Russen kan je (meestal) nog goed scoren, is mijn ervaring.
Leuke aanwinsten Tom! :~
ticothijs82 Schreef:
@tjvreeken: Heb je mijn Sturmankie al gezien?
Ik
heb 'm net los gemaakt, het blijkt om een 31659
te
gaan (tu) Die niet hacked (td)Ja, ik heb hem gezien. Mooi ding(tu)
Er hoort toch een 31659 in, niet waar?
Jammer dat-ie niet hackt, zou wel moeten…Jij hebt ook flink gescoord, leuk hoor!
Ja, met Russen kan je (meestal) nog goed scoren,
is mijn ervaring.
Ik zag dat de Sturmanskie niet hackte, ik dacht dus aan een 3133. Op de brug staat het volgende 23Xamhr, 31659 en 11081. Kan ik aan dat laatste nummer nog iets herleiden?
Tabee
Ik heb zowaar ook gescoord!
Ik vond, ondanks dat het een geweldige klok is, m’n Arctos Elite door zijn gewicht (300gr) echt ondraagbaar en heb iets gevonden dat compleet met B&P en 8x lichter is bij een sympathieke Fries die m’n Arctos wel kon waarderen:
Verder nog een vintage duiker opgepikt, niet zo bijzonder.
Bijna heb ik een Longiness fliegeruhr uit de jsren '40 gekocht voor, bij nader inzien belachelijk weinig geld. Hier kwam ik achter nadat ik de uiteindelijke koper toevallig sprak en de deksel eraf ging, gaaf longiness uurwerk met ‘geschroefde’ stenen… Jammer maar helaas.
Koffietafel overgeslagen omdat ik toen nog niet zo heel lang binnen was.
Even de Mooren bekeken, ziet er zeer goed en robuust uit. Alleen totaal niet mijn smaak.
Verder veel klokkentroep maarja het mag voor mij de pret niet drukken.
Groeten