Geslaagde Limbo meeting.......zonder vlaai :-(

Zo net terug (via een kleine omweg) uit het Zuiden met de toch aparte eigen taal. Gelijk maar even de foto’s doen, want ik moet morgen, waarschijnlijk, vroeg op pad. Daarnaast is wachten op foto’s ook maar wachten. De foto’s zijn hebben het druk: camera > laptop > converteren > uploaden. Kortom in de tussentijd deel ik maar even mijn ervaring in mijn eigen Disleektie-taal.

Afgereisd met een lege maag naar Heerlen voor een drietal afspraken. De tweede afspraak was met Ferrie Schweitzer de Omega expert van Nederland. Dit aangezien ik al langere tijd twee oude omega’s heb en wilde weten of het wel een beetje goed zat.
Enfin, Ferrie eindelijk gevonden en meteen zag ik iets moois en heb er met belangstelling naar gekeken en krijg het verdorie niet uit mijn hoofd. Hij wordt bedankt! :wink: De omega’s waren prima enkel van eentje was de wijzerplaat niet denderend. Dit wist ik maar kon het horloge destijds toch niet laten liggen en hoopte dat hij er wellicht iets aan kon doen. Helaas ging dat niet lukken. Dit niet door gebrek aan kunde maar omdat het simpelweg niet mogelijk was.
In mijn doosje zag hij twee andere Hamiltons en wilde deze natuurlijk even bekijken. In het gesprek over beide horloges gaf ik aan dat bij één van beide de kroon los zat… binnen nog geen minuut was dit verholpen.
We hebben samen nog even verder gekletst waarna ik zonder kosten weer ben gegaan. Kortom een man met passie voor zijn vak een berg kennis waar je U tegen kan zeggen.

Helaas belde net voor tijd mijn derde afspraak af. Iets dat, volgens mij, met de Heerlense cultuur te maken heeft. :wink: Dit enkel omdat me dit al vaker is voorgekomen.
Kortom hcptc gebeld en hem duidelijk gmaakt dat ik ondertussen toch echt trek en dorst begon te krijgen. Dus hcptc belt een keer heen en weer en al vrij snel zitten we samen met zijn vrouw in een nabij gelegen restaurant heerlijk te eten. Na het eten de jas weer aangetrokken en op reis naar een kleine gemeente in de buurt.

Eenmaal aangekomen zorgt hcptc met succes voor de bewegwijzering want al snel zit er ongeveer ~16 man in de zaal. Op de tafels liggen de horloges in allerlei soorten en maten. Zelfs een horloge welke dmv schroeven gefixeert kan worden op de pols (zoek in de foto’s naar een U-boat en u begrijpt wat ik bedoel).
Iedereen is heerlijk in gesprek over horloges en de meest andere uiteenlopende onderwerpen. Zo hoorde ik een ongelovelijk spannend verhaal over…PING…oh, de foto’s zijn klaar!

Helaas niet van al te beste kwaliteit, mede door de TL-verlichting.

Zoals te zien is was er geen aandacht voor de flits, dus iedereen had het prima naar zijn zin!

Conclusie:
Ik vond het erg gezellig om eens naar het zuiden af te reizen. Leuk om met jullie kennis gemaakt te hebben en bendankt voor de gezelligheid en gastvrijheid. Natuurlijk met name dank aan hcptc en Krabong voor het organiseren van deze avond. Ik mist helaas maar één ding en dat was vlaai en jullie hebben nog een ongelovelijk spannend verhaal van me te goed! :wink:

klinkt goed (tu)

Goedemorgen :wink:

• drinkt (veel) Spa en negeert bonkende hoofdpijn *

Bidle, leuk kennis gemaakt te hebben!!! Bedankt voor je foto’s en ik ben benieuwd naar je verhaal. Vlaai heb je te goed.

Alle krediet voor Hans deze keer, ik heb nauwelijks iets bijgedragen aan de organisatie, was geen gastheer en had m’n horloges vergeten. Daarnaast was ik ook nog eens te laat aanwezig… >X

Zoals wel vaker bij dit soort bijeenkomsten heb ik niet met iedereen gepraat en zeker niet alles bekeken. Sorry hiervoor maar het was 23.00 voor ik dat in de gaten had.

Soms denk ik het gehad te hebben met m’n horlogepassie maar na zo’n avond ben ik dan toch weer blij met de leuke contacten die ik heb en de mogelijkheden om anderen te leren kennen via dit forum.

Tot slot, de toppers waren voor mij de Seamaster 120 (met tropical dial voor de vintage liefhebber / met kapotte wijzerplaat voor de liefhebber van modern :wink: ) van Tombeur. En de Daytona met Patrizzi dial (zie Google :wink: ) van Frankster.

Bedankt voor de leuke avond en respect voor de “Hollenders” die honderden kilometers hebben gereden :}:~:}:~:}

Gr. Roel

Ard, en anderen: bedankt voor jullie aanwezigheid, de gezelligheid en mijn droge bek :slight_smile:

Het was een zeer geanimeerde avond waarbij voor mij de verrassing toch wel de Breitling Kelder van Jack was. Een beetje zichtbaar op de foto’s die bij de horloges liggen.

Spannendste klok? de Speedmaster 321 van JMN uiteraard :wink:

tot een volgende keer waarbij dan zelf gewoon vlaai meeneem, in het cafe hadden ze dit niet :)-D

hcptdg = hans

Verdorrie!!!..had ik me maar aangemeld.
Zie ik hier gewoon 2 horloges(u2, 757 utc) die HOOG op mijn wishlist staan::o.
Mocht de eigenaar een van deze 2 kwijt willen, dan hoor ik het graag;)

Je kunt Lucien een PB sturen, you never know…

Ik had het kunnen weten dat ze van Lucien zijn.

Mooie foto,s Bidle !! (tu)
Het was een gezellige avond en de tijd vloog voorbij met al die horloges.!!
groeten
Jack

Potverdorie, wat een aparte OMEGA- doos/kist! Mooi zeg!

Mooie foto’s en prachtige klokken.
Zo te zien al met al een zeer geslaagde avond.

Groet,
GJ

Mannen bedankt.
Dit was een heel geslaagde meeting.
Er ontbreekt alleen nog een foto.
Ik werd onderweg naar huis nog een keer gefotografeerd;)
Als ik de foto binnen heb laat ik die wel zien.
Vandaag alles in de rustmodus want morgen naar de Rikketik.

met vriendelijke groet,

Aad

ps: mocht het wezen dat er nog bijgedragen moet worden aan de drankrekening dan hoor ik dat wel

Leuk verslag en leuk je nog eens te zien!

De volgende keer zal ik meer foto-spullen mee nemen zodat ik voor sommigen een paar mooie foto’s kan maken van hun geliefde exemplaren!

Misschien weer een extra stimulans voor sommige om eens kennis te komen maken! :slight_smile:

Voor een idee van de kwaliteit…hier wat foto’s van mijn laatste sessie:

Aad A Schreef:

Mannen bedankt.
Dit was een heel geslaagde meeting.
Er ontbreekt alleen nog een foto.
Ik werd onderweg naar huis nog een keer
gefotografeerd;)
Als ik de foto binnen heb laat ik die wel zien.
Vandaag alles in de rustmodus want morgen naar de
Rikketik.

met vriendelijke groet,

Aad

ps: mocht het wezen dat er nog bijgedragen moet
worden aan de drankrekening dan hoor ik dat wel

Aad,

Leuk dat je de lange tocht hebt willen maken! Alle rekeningen schijnen betaald te zijn. Ik heb nog even gebeld.

hans

Ziet er gezellig uit, volgende keer kom ik ook!

gr

Vncnt

ps, is dat een oude Railmaster?

Hartstikke gezellige meeting, en veel mooie klokjes gezien!

Iedereen bedankt, en Hans in het bijzonder.

Gr.

Graag gedaan Frank! Dat jij als verreweg de jongste aanwezige wellicht de twee fraaiste horloges bij je had vind ik ook een compliment waard (tu). Misschien kun je er hier nog beelden van plaatsen want ze lagen niet op tafel geloof ik.

hans

Bedankt voor je (uw ;)) compliment, op het moment ben ik niet thuis en kan ik geen foto’s posten. Maar ik beloof dat ik het morgen goed maak!

Gr.

Frankster Schreef:

Bedankt voor je (uw ;)) compliment, op het moment
ben ik niet thuis en kan ik geen foto’s posten.
Maar ik beloof dat ik het morgen goed maak!

Gr.

Och, die heb ik helemaal gemist… kortom volgende keer ben je er gewoon weer bij! :wink:

Ja was super :slight_smile: Zeker dat een aantal mensen van ver waren gekomen! En Bidle… ik krijg die overval maar niet uit m’n hoofd (auto/fiets/junk) :slight_smile: :slight_smile:

Bedankt allemaal!