Gesp bij vervangen bandje

Ik zit hier met iets waar ik laatst tegenaan liep, en ik ben toch wel benieuwd wat jullie ervaring is.

Ik heb zo’n 2,5 jaar geleden voor mijn moeder een horloge gekocht. Het bandje (leer) was op een gegeven moment aan vervanging toe, en ik heb toen een nieuw bandje gekocht dat zowel op de gesp als de lugs passend was. Ik doe zelf altijd veel moeite om echt een passend bandje te vinden, want ik wil graag de originele gesp/sluiting gebruiken bij mijn horloges.

Nou heeft mijn moeder het bandje dus nog een keer laten vervangen bij een juwelier waar ze langs komt vanuit haar werk. Hier is het bandje vervangen, maar de bijbehorende generieke gesp zit er nu op. Uiteraard is dat inmiddels niet meer te corrigeren. Toch was ik hier zelf best pissig over. Van een juwelier verwacht ik toch dat hij hier op let, of ten minste (als hij geen passend bandje heeft) de gesp in een zakje mee geeft naar huis o.i.d.

Het gaat om een Maurice Lacroix horloge, dus zeker geen topsegment ofso, maar op de gesp zat toch duidelijk hun logo e.d. (het kan niet zijn dat je het niet herkent als originele sluiting als je er op zou letten)

Ik vroeg me dus een beetje af wat jullie ervaring is? Hoe gaan jullie zelf hier mee om, en hoe gaat de gemiddelde juwelier hier mee om? Ben ik een uitzondering dat ik me hier druk om maak?

klinkt een beetje als de banden van je auto laten vervangen en dat je je velgen kwijt bent (:smiley:

automaatje Schreef:

klinkt een beetje als de banden van je auto laten
vervangen en dat je je velgen kwijt bent (:smiley:

Hahah, wat een vergelijking :slight_smile:

Maar bij banden krijg je niet standaard velgen er bij, bij een horlogebandje vaak wel…

Ik zou daar ook erg pissig over zijn. Dat is een origineel onderdeel van je horloge. Of dit nu wel of niet tot het topsegment behoort. Dat moet gewoon aan blijven zitten. Hij had daar op zn minst een vraag over kunnen stellen en/of mee kunnen geven.

Als je iets goed wil doen kun je het beter zelf doen. Vakmanschap is helaas een zeldzaam ding geworden bij de meeste juweliers.

Dat is duidelijk geen liefhebber geweest, ik zou daar heel pissig om worden en ook zeker verhaal gaan halen. Geef op z’n minst de originele gesp mee.

Helemaal mee eens !

Tsja slordig, aan de andere kant is dat waar wij ons druk over maken voor 99% van de mensen helemaal geen issue. Misschien een schot voor de boeg maar ik heb zo’n vermoeden dat jouw moeder er ook geen aandacht aan heeft gegeven, of heb ik het mis?

Als ik zie hoeveel horloges ik heb waar ooit in het verleden een niet originele kroon op is gezet (vaak zelfs nog in een hele andere maat en kleur) dan kom je al snel tot zo’n conclusie.

Eigenlijk kan een ‘bricks n mortar’ detaillist zich in deze tijd van e-commerce een dergelijke nonchalance niet meer permitteren.
Het gaat misschien om een kleinigheid, maar dát is net waarmee nog het verschil kan maken.

+1

Zou ik ook pissig zijn! De ML gesp hoort bij het horloge… Ik zou teruggaan en de gesp terugverlangen!

Ik zou alsnog even teruggaan om verhaal te halen. Mogelijk heeft de juwelier de gesp nog in de onderdelenkist.

Je bent zeker niet de enige die hier over struikelt. Ik zou bloedlink zijn.
Maar kan me voorstellen dat als je aan zo’n gast vraagt of 'ie 't wil vervangen, hij dat letterlijk neemt. Maar dat geeft wel aan dat je met een prutser te maken hebt, bovendien is 't bepaald geen Hema horloge…

Ik vind t ook niet kunnen. Vind dat t gangbaar zou moeten zijn dat je alles incl versleten band, springbars, etc in n zakje meegeeft. Of het op zn minst vraagt.

Overigens zou ik bij n bamd met niet passende gesp eerst vragen of t acceptabel is. Maar tja, ze willen cashen heh…

Ook ik zou verhaal halen.

Begrijpelijk, Ik zou de gesp ook terug willen hebben.

Groeten.

Noel.

Vlug terug!! En de juwelier in ieder geval een zelfde gesp laten regelen. Onacceptabel.

Dit zou je verwachten:

Goedenmiddag horlogebandenmeneer
Goedenmiddag mevrouw, wat kan ik voor u doen?
Ik wilde een nieuw bandje kopen, deze hier (wijzend).
Zal ik deze er meteen aanzetten?
Ja graag!
Wilde u het oude bandje mee hebben?
Ach, hij is versleten, nee laat maar. - of - Ja graag!
Ok, dat was zoveelvijfennegentig.
Alstublieft
Dankuwel

Heb je aan je moeder gevraagd of de rode vraag gesteld is?

En nou wil ik niet lullig doen (want ik snap dat je baalt, en ik zou zelf altijd het oude bandje willen hebben), maar je moeder had ook kunnen vragen om het oude bandje.

my $0,02

gewoon jammer

Max Kool Schreef:

Dit zou je verwachten:

Ik denk eerder dat iemamd binnenkomt met t verzoek om diens versleten bandje te vervangen. Bij de meesten (met vaak n relatuef giedkoop klokje) maakt t niet uit dat de gesp vervangen word. N beetje vakmam ziet echter dat t n merkhorloge is en zou imho extra zorgvuldig moeten zijn met onderdelen als gesp enzo. Het zou maar n breitling vouwsluiting zijn. Ben je zo n paar honderd euro armer.

Wat een giga prutser!!

Ik hoop dat het nog goed komt(tu)

Grt.