Gestolen Breitling horloges

Ik ben nu stilaan zover dat ik (meestal) een fake Breitling horloge kan herkennen van een origineel.

Maar wat als je een 2nd hand ziet aan een “aanvaardbare” prijs ?

Hoe kan ik met zekerheid weten dat de klok niet gestolen is ???

Bestaat er ergens een lijst waar ik dat snel kan controleren, of kan ik daarvoor bij Breitling zelf terecht en zo ja, kan iemand me dan een e-mail adresje bezorgen ?

Wellicht niet het antwoord waar je op zit te wachten, begrijp je probleem, maar als je koopt in een winkel dan ben je in de regel beschermd tegen mogelijke verkoop van gestolen klokje, in die zin dat de eigendom op jou is overgegaan (mits “normale winkel” en “normale prijs”).

Ja hoor, ik heb af en toe al eens op een 2nd hands winkel-site gekocht; maar die kennen ook de prijzen hoor ! :smiley:

Een 'n mens hoopt toch altijd es een “zaakje” te doen hé.

Ik wil nooit het onderste uit de kan, beide partijen moeten er een goed gevoel aan overhouden, maar een “koopje” is toch altijd lekker meegenomen.

En zeg nou niet dat je dat - als Hollander - niet snapt. :smiley: :wink:

Hier een pagina waar wel wat staat: http://www.gestolenitems.nl/?q=sub&Hoofdrubriek=Juwelen/horloges, maar ik denk dat even googlen met gestolen en breitling ook zinvol is…

Ben wel benieuwd waar het over gaat en of we binnenkort weer een nieuwe aanwinst van je mogen aanschouwen,

groeten Basko

Basko Schreef:

Hier een pagina waar wel wat staat: , maar ik denk
dat even googlen met gestolen en breitling ook
zinvol is…

Ben wel benieuwd waar het over gaat en of we
binnenkort weer een nieuwe aanwinst van je mogen
aanschouwen,

groeten Basko

Thx Basko, die site ken ik, en ik heb ook al ff gegoogeld.
Maar ik denk dat de klok die ik op het oog had niet helemaal koosjer was.
En als ik niet 99% zeker ben, dan laat ik het voorbij gaan.
Ik heb immers geen ezeltje zoals in de Efteling hé :smiley:

Marc-B1 Schreef:

Ik heb immers geen ezeltje zoals in de Efteling hé

Daar lijkt het anders wel af en toe op met die mooie stukken uit je collectie die ik hier en daar voorbij zie komen :slight_smile:

Basko Schreef:

Marc-B1 Schreef:

Ik heb immers geen ezeltje zoals in de
Efteling hé

Daar lijkt het anders wel af en toe op met die
mooie stukken uit je collectie die ik hier en daar
voorbij zie komen

Mijn beste,

Dat idee heb ik ook.
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar je gehele collectie. Maak eens een mooi overzicht en laat ons genieten van al die ‘Haute Horlogerie’ :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Da’s geen “Haute Horlogerie”, da’s gewoon “midrange” hoor ! :smiley:

HH=Patek, Journe, enz… :wink:

Goh, dat is allemaal relatief: ik heb hier bv. een hele ( imho) mooie Casio die ik uiterst functioneel vind.
Zal daar eens een fotootje van maken.

En Robbie’s Seiko’s bv… kan ik ook heus wel smaken.
En een mooie RUS(sin :smiley: ) is ook nooit weg.
En wat dacht je dat een vintage Bulova kost ?

Neen, het hoeft allemaal niet zo kei- te zijn, spot- is ook leuk ! :slight_smile:

Al moet ik toegeven dat ik een zwak voor Breitling heb… (:smiley:

Mijn beste,

Wat een gevarieerd horloge aanbod zeg. Ik wist niet dat die ‘midrange’ bij jou zo’n verscheidenheid in zich had.

Zo en nu ga ik van een welverdiende nachtrust genieten. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Met die mid-range bedoel ik Breitling; Casio zal hier wellicht bij de low-end gerekend worden :wink:
But who cares :slight_smile:

Ik bedoel maar dat de prijs ( binnen het redelijke) maar van secundair belang is.

Hoe, Tissot62 ? Ga je nu al slapen ??? :smiley:

Maar we gaan hier serieus off-topic !!!