Goed er voor zorgen dat je je
papieren in orde hebt, en op je strepen staan bij
de verzekering (ze zullen helaas altijd proberen
zo min mogelijk uit te keren, en blijven zeuren
helpt).
Zo te lezen zijn er geen braaksporen en dan zegt de verzekering… de mazzel!
papieren in orde hebt, en op je strepen staan
bij
de verzekering (ze zullen helaas altijd
proberen
zo min mogelijk uit te keren, en blijven zeuren
helpt).
Zo te lezen zijn er geen braaksporen en dan zegt
de verzekering… de mazzel!
Een gaatje geboord in het raamkozijn lijkt me toch een braakspoor? Ook al is het dan nog zo klein.
papieren in orde hebt, en op je strepen staan
bij
de verzekering (ze zullen helaas altijd
proberen
zo min mogelijk uit te keren, en blijven
zeuren
helpt).
Zo te lezen zijn er geen braaksporen en dan
zegt
de verzekering… de mazzel!
Een gaatje geboord in het raamkozijn lijkt me toch
een braakspoor? Ook al is het dan nog zo klein.
Sorry, die post heb ik even gemist. Soms koekeloer ik wel eens even tussendoor op 't forum, maar heb dan geen tijd om alles te lezen. Kijk ik later weer, dan staat er geen rood gedrukt NIEUW meer achter, en dan denk ik 't al gelezen te hebben.
In dat geval kun je je beroepen op je inboedelverzekering. Alleen weet ik niet hoe streng ze zijn met dergelijke waardevolle spullen. Voor munten en postzegels eisen sommige verzekeraars dat je ze in een kluisje moet bewaren. Maar 1 horloge denk ik toch van niet? Daarbij is er misschien wel een plafond aan de verzekerde waarde per categorie.
Voor diefstal uit de eigen woning hoeven er in principe geen braaksporen aanwezig te zijn. Ook insluiping is normaliter gedekt, bij de verzekeraars die ik ken (ik ken ze niet allemaal).
En zoals hierboven opgemerkt, er zijn weldegelijk braaksporen …
een uur geleden weer inbrekers aan de deur… ditmaal met de koevoet. We zijn wakker geworden en ze zijn vertrokken. Weer een raam en een deur kapot. En wat erger is, ook telkens het kozijn beschadigd. Ik heb bijzonder weinig zin om die eruit te breken, heb gvd net m’n verbouwing rond.
Wij hebben ook twee keer ongewenste bezoekers gehad. 1 Keer terwijl we in huis waren en lagen te slapen. De tweede keer toen we een weekendje weg waren. Sindsdien een alarminstallatie met meldkamer en overal alarmstickers op de ramen. Als ze nu heel graag binnen willen zullen ze zich niet laten stoppen, maar de meldkamer is actief en er wordt een hels kabaal gemaakt.
een uur geleden weer inbrekers aan de deur…
ditmaal met de koevoet. We zijn wakker geworden en
ze zijn vertrokken. Weer een raam en een deur
kapot. En wat erger is, ook telkens het kozijn
beschadigd. Ik heb bijzonder weinig zin om die
eruit te breken, heb gvd net m’n verbouwing rond.
Tjonge jonge, je wordt er toch kierewiet van! Misschien de gasten van vorige keer? Denken dat er misschien dat er nog meer te halen valt.
Bij ons hebben ‘ze’ ook eens een bezoekje gedaan. Gelukkig zitten de waardevolle spullen bij de bank. Goedkope spul hebben ze laten liggen. Of te groot om ff mee te nemen. Maar wat een rommel maken die lui! Gelukkig weten ze dat ze niet meer langs hoeven te komen.
Totdat er weer een andere groep denkt dat er wat te halen valt. Kunnen ze net als kinderpostzegels en collectanten niet zo stikker op de deur plakken. “Collega’s, hier zijn we al geweest. Valt geen donatie te halen.”
Sterkte met alle herstel werkzaamheden. Wij wachten nog op een nieuwe kozijn en deur.
da’s dan wel zwaar k*t. Maar er zit wel een (vervelende) gedachte achter.
Als er ergens is ingebroken, schaft men vrijwel altijd nieuwe spullen aan. Als de inbreker dan een maandje later terugkomt, kan hij nog en keer spullen meenemen, en nog wel nagelnieuwe ook. Dus als er ingebroken, is, kun je beter maatregelen treffen, omdat je anders de kans loopt dan men nogmaals inbreekt bij jou.