Ik denk even hardop… Misschien is dit al eens hier voorbijgekomen. Zo ja, dan kunnen we dit weer snel vergeten.
De laatste tijd is er veel te doen geweest op 't forum t.a.v. een gestolen horloge en het spoor van ellende wat het heeft achtergelaten.
Mijn idee… een speciaal gedeelte hier op HF met horloges die betrokken zijn bij diefstal/inbraak. Misschien met een bepaalde lay-out(net zoals op het verkoop-gedeelte)met de daarbij behorende data, om het ook overzichtelijk te houden. Ook denk ik dan aan speciale forumregels alleen te wijzigen door een mod.
Zoals, je bent dus slachtoffer van zo’n voorval en een horloge wilt laten registreren in dit speciale gedeelte, dan moet er wel een officiële Politie-aangifte tegenover staan.
Nogmaals misschien is dit iets of wel helemaal niets.
Misschien had je moeten aangeven dat jij wel die zaken in jouw aangifte wil hebben staan. Want je zet toch uiteindelijk ook jouw handtekening er onder.
Ik denk aan soort van protocol van aangifte waar je als HF-lid je voordeel mee kunt doen.
Helemaal goed dat je dit dan ook post, hier kan ieder forumlid zijn voordeel meedoen
Maar ik weet zeker mocht het je weer overkomen(ik hoop van niet) dan weet ik wel hoe jij die aangifte wel ingevuld wil hebben, geheel compleet met alle relevante data.
Je moet er ook rekening mee houden dat mensen met slechte bedoelingen , de gegevens met ID nummers ook kunnen gebruiken als zijnde hun horloge.Daarom zie bv. op chrono24 dat de nummers zijn bedekt op de foto.
Als er een diefstal is, dan wel je ID nummers bekend maken om uit te kijken op het web.
Volgens mij zou dit meer symbolische waarde hebben dan écht helpen…
Hoe vaak is het eigenlijk voorgekomen dat iemand op dit forum te maken heeft gekregen met een gestolen horloge? Als je dat afzet tegen de moeite van het onderhouden van een dergelijke database en de geopperde koppeling met soortgelijke initatieven bij andere fora en instanties…