Gestolen omega's

Ik kwam deze tegen en heb de tekst gekopieerd omdat de ad op MP tzt wel zal verdwijnen.

Beschrijving

Gestolen:
-Omega Railmaster XXL uit 2008 met handgemaakte Croco-band, zeldzaam met serienummer: 80931877; refnr: 28065237
-Omega Speedmaster uit 1978, met handgemaakte rally-band, chronograaf niet werkend, serienummer helaas niet bekend.

Beloning 1500!! voor de gouden tip!

De horloges zijn gestolen, half Augustus in Valkenswaard, de kluis waar deze inzaten is later in Best teruggevonden .
De horloges zijn mij erg dierbaar, mocht iemand de horloges ergens tegenkomen dan hoor ik het heel graag!

Mvg,

Luc

Weer een trieste zaak.
Dat is een van de nadelen van een kluisje in huis, ze slopen het van de muur af ,en wandelen er mee weg.
Een grondkluisje in een betonvloer is dan nog het beste denk ik.
Het is te hopen dat de horloges nog ooit terugkomen,maar ik ben er bang voor.

Daarom heb ik een kluis bij de bank. Beste oplossing.
Triest.
Maar het gebeurt regelmatig. Volgens mij zijn er hier op t forum ook gedeputeerde

Me2. Vind t erg jammer dat banken die dienst inperken.

Er zijn wel bedrijven die kluis diensten aanbieden, maar liever heb ik n bank.

Verankerde kluis is inderdaad een extra drempel. Maar als ze deze echt willen meenemen slopen ze desnoods de halve muur. Je ontkomt er dus bijna niet aan om je kostbare horloges elders op te slaan. Hoe jammer dat ook is.

nou ja, als je onderscheid maakt tussen verschillende inbraaktypes:

  • gelegenheidskraak (binnen 5 minuten weer buiten): een goed alarmsysteem of verborgen/verankerde kluis is een goede bescherming, hier worden alleen horloges op je nachtkastje meegegrist
  • gerichte kraak: hierbij wordt je huis en je gezin gedurende enkele weken in de gaten gehouden om te zien wanneer er niemand thuis is, zodat ze ruim de tijd hebben om dingen te zoeken en kluisjes mee te nemen; een goede, verankerde kluis van 200+ kg is een goede bescherming
  • roofoverval: alleen een kluisje bij de bank beschermt hier tegen (of een goed afgerichte Dobermann); een roofoverval is daarentegen erg zeldzaam

Nou… zeldzaam?.. Menno Buch is het overkomen… en bij Opsporing verzocht zie je toch ook regelmatig roofovervallen behandeld worden…

de overvallers gaan ook in het algemeen niet bepaald zachtzinnig te werk…

Ter vergelijking: gelegenheidsinbraken gebeuren gemiddeld 250x keer op een dag in Nederland

Aan gelegenheidsinbraken kun je zelf heel veel doen. Ook als je even boodschappen gaat doen, alles afsluiten. Ook niet in de achtertuin bezig zijn, met de voordeur op een kier. Als je simpele regels naleeft, kun je heel veel voorkomen. Veel mensen doen dit niet. Even naar de buren… , en ja hoor.

Beste Tiktikehv,

Enorm bedankt voor het plaatsen van mijn advertentie hier op het forum! Veel positieve reacties gehad van liefhebbers die de advertentie doorsturen naar andere fora. Inderdaad heel vervelend en heb er helaas weinig hoop in dat ze ooit nog terugkomen! Toch blijf ik proberen!

Luc van Beijsterveldt

1 like

Beste Luc,

Ik hoop oprecht dat ze boven water komen en jij ze terugkrijgt.
Je bent me voor; ik wilde je vandaag een mail sturen via MP dat ik de info hier had geplaatst.
Succes.

Idd triest. Veel succes met opsporen.

Meestal is het iemand binnen je kennissenkring die de info doorspeelt naar een criminele organisatie. Wellicht iets om ff goed over na te denken aan wie je informatie verstrekt over je bezittingen. En ga er niet prat op om aan een ieder te laten zien " Kijk is naar mijn mooie orginele Omega t.w.v. …" Hou deze info voor jezelf en koester deze dit is mijn tip.

ING heeft als Ă©Ă©n van de weinige deze dienst nog.
Voor de voorwaarden en de prijzen zie de site v.d. ING.

Mika

2 likes

Bij de Rabobank en Abnamro hebben we t ook. Alleen stellen banken steeds meer eisen aan t verstrekken ervan.

Helaas, Rabobank stopt hier mee.
Leusden, Amersfoort en Nijkerk hebben deze mogelijkheid al niet meer.
Harderwijk heeft ze nog wel, alleen voor mensen die er al Ă©Ă©ntje hadden.
Toevallig hier gisteren nog tel. contact over gehad met de Rabo.

Mika

Dat is ook nog es zo, ze bouwen flink af ja.