Hij weigerde eerst om mn GMT te checken maar toen de man waar ik de GMT van ging kopen vertelde dat hij dezelfde dag in Amsterdam bij snc zn nieuwe rolex van 11000 euro ging ophalen en ook gelijk belde naar Amsterdam waar de verkoper in Rotterdam bij stond kon het ineens wel en was het binnen een uurtje gefixt haha
Tip: gebruik eens een punt (.) of komma (,) in je posts, dat maakt het een stuk leesbaarder.
Dacht ik ook. Ter goede trouw gekocht ofzo.
Ik ook. Ik zou het aanbieden en bij het ophalen ter plekke een paar vingers afknippenā¦
Precies. Aan iedere kant de duim er af.
De rest mogen ze houden.
Kunnen ze in ieder geval nooit meer zelf een horlogebandje vastmakenā¦
Effe update, kreeg dit bericht van "slachtoffer "
Hartelijk dank! Ik ga het ook op nog wat fora plaatsen maandag. Heb net foto van zijn auto doorgekregen van de lokale slager. Het zal wel nutteloos zijn maar ik moet voor mezelf toch alles doen wat mogelijk is. Bedankt voor de hulp in alle geval. Groeten
Gestolex
Ex-plorer
Of gewoon 2k monopoly geld geven (heb je een soort van niet gelogen). Al zou ik snel geneigd zijn een flinke tik te geven. Alhoewel. Je weet niet waar dit soort ongure types toe in staat zijnā¦
Bericht was tegen community guidelines in. Excuus, zal ze nog eens grondig doorlezen en er voortaan beter op letten!
Gast??
Als dat een explorer is vind ik hem mooi!
Maar dat zal wel niet, is dit gemod? In ieder geval mooi en een explorer polar als ik het goed heb kan ik niet mooi vinden iig.
Rolex Turn-o-graph (Tog)
ja ik leg de grap uit, nee hij wordt er niet grappiger op
Ben je daar nu 5 uur naar aan het Googlen geweest.
geintje moet kunnen
Als je een gestolen Rolex in een winkel hebt gekocht hoef je hem niet af te staan, artikel 3:86 lid 3 sub a BW.
Te goeder trouw kopen heeft gevolgen voor de geldigheid van de overdracht, niet voor de mogelijkheid van de oorspronkelijke eigenaar om het horloge op te eisen. Het gaat dan inderdaad om een overdracht anders dan om niet en te goeder trouw, artikel 3:86 lid 1 BW.
Op de rehaut om precies te zijn. De ring tussen de bezel en het glas. Maar we snappen wat je bedoelt
En als het een winkel op de Bazaar in Beverwijk is, voor een spotprijsje?
Edit: ah, het burgerlijk strafboek wordt erbij gepakt:
Gezondheid
Sinds wanneer beheerst Ali B perfect Nederlands?
Wat in deze context moet worden gezien als een winkel (dat is mijn subjectieve woordkeuze overigens) is in de wet vrij nauwkeurig geregeld, en in jurisprudentie nog verder gespecificeerd. In de wet staat het volgende:
een vervreemder die van het verhandelen aan het publiek van soortgelijke zaken anders dan als veilinghouder zijn bedrijf maakt in een daartoe bestemde bedrijfsruimte, zijnde een gebouwde onroerende zaak of een gedeelte daarvan met de bij het een en ander behorende grond, en in de normale uitoefening van dat bedrijf handelde
De prijs maakt zover ik weet niet uit voor het vervallen van het recht van revindicatie op grond van artikel 3:86 lid 3 sub a BW, maar is wel mede indicatief voor de aanwezigheid van goede trouw, het ontbreken waarvan ertoe leidt dat de overdracht niet geldig is, op grond van artikel 3:86 lid 1 BW, waardoor je als koper überhaupt geen recht hebt op het horloge.
Ik weet niet zeker of ik dit een aangename toon vind. Goed, een āburgerlijk strafboekā bestaat in ieder geval niet. Val je me nu aan op het feit dat ik moeite steek in een zorgvuldige reactie en intussen ook pannenkoeken aan het maken ben, en die reactie dus niet binnen vijf minuten heb geschreven? Of zie ik spoken?