Getat met een probleempje

Nou, ik heb het voor elkaar. Na enige twijfel toch een Getat laten komen. Bestellen ging vlot, horloge binnen 3 weken binnen. Maar nu, nog heen 3 weken later, ligt het glas er al uit. En dan is Azië in een keer toch best ver weg. Hij was niet duur dus mag je ook niet teveel verwachten, maar dit is wel heel snel …

Iemand een oplossing om het glas netjes vast te krijgen?

Je wilt het zelf doen? Ik zou sowieso mailen en kijken wat ze bieden of aangeven. Hoort het te klemmen? Dan is een beter passend nieuw glaasje handig. Of even langs een horlogemaker.

Is het saffier? Ik neem aan dat het geen plexi is?

Het is plexi. Volgens Getat een ‘press-fit’. Ik mag het horloge terugsturen dus denk dat ik dat maar ga doen.

Maar dan maak je waarschijnlijk best wat kosten om het te verzenden. Plus, als het naar china moet, kan het best wel even duren. Er is vast wel iemand te vinden die dit voor je kan doen. Misschien iemand hier op het forum zoeken?

Dat is exact mijn punt. Hoge kosten voor een goedkoop horloge met het risico dat er tijdens het heen en weer zenden iets mis gaat.

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen :+1:t2:

Ik heb ooit een Parnis retour moeten sturen welke defect was. Nooit aangekomen, pakket spoorloos en mijn geld bleef in China.

Misschien iets om over na te denken.

Dat is ook mijn voorbehoud Siedo, ik ben bang dat ik het horloge dan niet meer terug ga zien … Ik hoop op een handig forumlid, heb ook een berichtje op Facebook HF gezet. We’ll see …

Volgens mij zie ik een staalkleurige tension ring in het glas zitten. Als het een press fit is, betekent dit dat je het glas stevig aan moet drukken en dan zet het glas zich vast door middel van deze stalen ring.
Heb je al geprobeerd het glas terug te plaatsen en met twee duimen hard erop te drukken?

Ik heb besloten het horloge niet terug te sturen naar Getat. Ik ben bang dat de problemen alleen maar groter worden (lees ‘horloge weg’), los van het feit dat het wel een gevalletje garantie is.

Daarom op zoek naar iemand die dit euvel voor me zou kunnen verhelpen. Wellicht helpt een nieuwe pakking (die ik overigens nu helemaal niet zie zitten). Als het wat te ver weg is wil ik het horloge ook wel opsturen. Uiteraard draag ik de kosten.

Wie zou dit voor me willen doen?

PS. ik woon in de regio Arnhem/Nijmegen

Even meenemen naar de Rikketik; daar loopt zeker wel een (oud) mannetje rond dat het glas er even in kan persen! :sunglasses:

1 like

Zou dat op de Rikketik kunnen? Ik dacht dat het daar voornamelijk handel was

Er is ook een stand van de Rikketik zelf en die gaan je zeker (op weg) helpen!

1 like

Zeker een goede optie, maar moet nog even kijken of me dat daadwerkelijk lukt (best lastig in een gezin met sporetende kids etc).

Zo niet, dan blijft mijn vraag open staan, is er een ‘handige Harrie’ op het forum die het wel aandurft?

Ik zou het ook niet zo gauw opsturen. Behalve dat het verloren kan raken, heb je denk ik ook te maken met de retourkosten en kans dat de douane (weer) moeilijk doet.

Ik denk dat, als er geen handig forumlid het durft te proberen), de kosten voor een horlogemaker ongeveer gelijk kan zijn met je retourkosten.

Een half druppeltje secondenlijm? !

En als het goed moet gebeuren voor een hele nette prijs; Hub Hannemann.

Levert topkwaliteit, ik ga met alles naar Hub, altijd tevreden :+1:

1 like

Heb de Getat vandaag naar de horlogemaker gebracht en die constateerde dat het plexi te klein is en daardoor niet klemt. Getat heeft wel een teflon ring gebruikt om het glas te klemmen, maar kennelijk werkt deze constructie niet. Horlogemaker probeert aan de juiste maat plexi te komen om hem er vervolgens goed in te persen. Volgende week weet ik meer. Als alles goed gaat is het voor zo’n 25 euro gepiept, daar wil ik het Chinese terugstuuravontuur niet voor riskeren.

En dat terwijl ik juist een Getat besteld had ivm alle lovende berichten over zijn kwaliteit. Ik heb nu toch mijn twijfels.

Voor die 25 euro kan je het niet riskeren, alleen al niet de tijd dat de Getat niet thuis is.

1 like

Een oude spreuk , “Aldoende leert men”