Eerst en vooral mijn excuses mocht dit bericht op een verkeerde plaats staan, maar 't is de eerste keer dat ik hier kom, en heb gewoon één klein vraagje.
Na een paar uur merkte ik plots dat het getik van de horloge me redelijk hard opviel (en ook een beetje stoorde). Nu vroeg ik me gewoon af of het normaal is dat je je horloge hoort en of dat zoiets bij de meeste horloges enzo is, vermits ik echt absoluut geen ervaring met en kennis over horloges heb. Alvast bedankt
Met deze Fossil geen ervaring, maar er zijn heel wat
horloges die behoorlijk hard tikken, berucht zijn sommige Timex horloges en ik heb zelf een Jacques Lemans die er flink van los gaat.
zegt verder niet dat er iets defect is hoor
maar dat ligt aan bijvoorbeeld hoe dik het glaasje of achterdeksel zijn, gebruikte spacers of zelfs het polsbandje wanneer dat iets te ruim zit komt je klokje los van je pols en wordt het tikgeluid minder gedempt.
persoonlijk vind ik het best “gezellig” zo’n tikker
Er zijn mensen die wonen langs een spoorwegovergang
en alles went op den duur.
Met deze Fossil geen ervaring, maar er zijn heel
wat
horloges die behoorlijk hard tikken.
Soms kan het ook zijn dat de kast als een klankboord werkt en het getik versterkt. Misschien dat een rubberlaagje aan de binnenzijde kan helpen. Bij een gigantisch duur horloge zou ik zo iets niet zo snel aanraden, maar bij een Fossil zou ik het persoonlijk wel overwegen, als het me zo erg zou storen.
Met deze Fossil geen ervaring, maar er zijn
heel
wat
horloges die behoorlijk hard tikken.
Soms kan het ook zijn dat de kast als een
klankboord werkt en het getik versterkt. Misschien
dat een rubberlaagje aan de binnenzijde kan
helpen. Bij een gigantisch duur horloge zou ik zo
iets niet zo snel aanraden, maar bij een Fossil
zou ik het persoonlijk wel overwegen, als het me
zo erg zou storen.
goed idee als er ruimte voor is misschien een stoelpoot viltje er in plakken die kan je in diverse
formaten kopen ook.
( die dingen gebruik ik zelf bij sommige horloges om aan de buitenkant van het dekseltje te plakken wanneer de fijnverstelling net niet toereikend is B)- )
Ah zo, bedankt voor de tips allebei! Voor mij valt het getik nu nog wel mee, 't is vooral de twijfel dat anderen het zouden kunnen horen (bv tijdens een film, of erger nog: bij een begrafenis of zo), maar dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn dan?
Ik denk dat de vorige reacties helemaal goed zijn. Maar je laatste opmerking dat zelfs anderen je horloge zouden kunnen horen tikken geeft i.m.o. aan dat er iets mis is…
Ik denk eerder dat ik te vroeg de schrik heb dat anderen het ook gaan horen (omdat ik er ook gewoon extra op let), dan dat er echt iets mis mee zal zijn, hoor