Getrapt

Om te verhinderen dat deze secondenwijzer van een flyback chronograaf teveel natrilt bij het terugstellen, heeft de febrikant de punt van de wijzer wat lichter gemaakt.

Super foto (tu) Mooi dat er op dat niveau wordt nagedacht over de uitvoering van een model.

Mooi detail zeg (tu)

Wat is dit voor een horloge?

Zo te zien een Patek Philippe.
mooie macro shot(tu)

gr Ron

super foto

No comment …

Willen we een maand ruilen voor een Seiko 5’je :smiley: ?!

Dat detail heb je prachtig in beeld gebracht! (tu)

Supermooie foto van een bijzonder fraaie PP!

Ik kan me niet voorstellen wat 't voordeel is van het “getrapte” design versus een “traploos” design. Enige is dat 't misschien eenvoudiger/goedkoper te fabriceren is. Qua sterkte & gewicht is een traploos design beter…

Groet
Mark

Mooie foto! Zie op dit filmpje hoe heftig dat natrillen is. Ik ben benieuwd of dit met een getrapte wijzer te voorkomen is.

Groet,

Mark

[video]http://www.youtube.com/watch?v=C9DIp3fWqmQ[/video]

Geweldig filmpje. De secondenwijzer in de bovenste foto trilt net zo hard, dus het maakt idd niet veel uit.

Erg mooie foto hoor.
Ik kan me niet voorstellen dat het “trappen” van het laatste stukje van de wijzer een groot verschil zal uitmaken.
Zou er geen manier zijn om de secondewijzer langzamer naar nul terug te laten komen? dat lijkt me persoonlijk ook wel erg indrukwekkend om te zien.

Ik heb op youtube wel eens een filmpje gezien van een mechanische chronograaf waar de chronograaf wijzer gecontroleerd, in ongeveer anderhalve seconde terug werd gebracht naar het nulpunt. Erg indrukwekkend om te zien.

Een andere manier om dat trillen tegen te gaan is om de chronograaf door te laten lopen tot hij weer bijna bij het nulpunt is en dan te stoppen en resetten…

He, dus zoiets bestaat dus wel al…
Heb nog even getracht iets op youtube/google daarover op te zoeken maar kon helaas nog niks vinden.

:~