Geuploade foto's gedraaid sinds update forum

ook nog wilde…

1 like

me gusta

Eh?

Ios 11.2 beta 5 om precies te zijn.

1 like


Vanaf ipad met webfoto


En eigen foto

Zien jullie de foto al verkeerd in het voorbeeld recht, wanneer je een post aan het maken / schrijven bent ?

In het voorbeeld rechts staat de foto al ondersteboven

1 like

Yep, precies nu jij reageert heb ik eindelijk een foto van mezelf gevonden die dit doet :blush:

1 like

Gekke is, hier


Mag ik / ben ik aan het testen en daar gebeurt het niet :thinking:

1 like

Progress ! Er word naar gekeken :wink:

1 like

Ik postte een foto vanaf een Sony Xperia telefoon in portrait stand. Die werd gedraaid. Vervolgens heb ik de post zitten editen op de PC:

Foto downloaden, en in Photo’s op Windows 10 was ie inderdaad door de forum software gedraaid. Vervolgens de foto goed gedraaid op de PC en terug geupload in dezelfde post: En weer werd hij in landscape mode weergegeven.

Het vermoeden bestaat, aangezien ik andere portrait foto’s zie waar het niet bij gebeurt, dat het iets te maken kan hebben met de native aspect ratio of pixel-dimensies van de te uploaden foto.

Test:

Origineel, portrait orientatie.

Wordt automatisch gedraaid. Editen in Paint om te croppen en poging 2:

Tadaa. Nog steeds een portrait foto, maar met een “vierkantere” aspect ratio.

Test 3, roteer een door m’n DSLR gemaakte foto in portrait orientatie en zie wat ie doet:

Deze wordt ook weer terug geroteerd naar landscape.

1 like

Ook check

Bij mij lijkt het of dat oude foto’s op mijn tel gedraaid worden en verse foto’s wel goed doorkomen…:thinking:…vreemd…pfff :grin:

Het lijkt erop dat het issue is opgelost. Kunnen jullie in dit topic laten weten als het nog voorkomt?

6 likes

Check check dubbel check…

2 likes

En hij is recht. Problem solved! :grin::+1:

1 like

Ik heb nu, wanneer ik op jij foto klik @RLC, dat hij geroteerd is.
Dus zonder erop te klikken zie ik hem goed. Wanneer ik er op klik is hij geroteerd.
Ik zit op dit moment op mobiel. Weet niet of dit ook het geval is op PC.

Check…

5 likes

3 likes

Bij het uploaden zie je hem in het voorbeeld/preview scherm ook nog gedraaid. Bij plaatsen wel goed

Fotodump test vanaf de telefoon dan maar…

Edit: lijkt OK.

1 like

Ja ik zie hem ook gedraaid in de preview maar daarna goed op de site…