Ik heb van iemand een G-Shock met kunststof-bandje overgenomen. Deze is in perfecte staat, behalve dat het horloge blijkbaar langere tijd in een omgeving heeft gelegen waar stevig werd gerookt. Er kleeft dan ook een duidelijk ruikbare sigarettenrooklucht aan het horloge
Inmiddels heb ik diverse dingen geprobeerd om de lucht te verwijderen, maar tot nu toe is me dat helaas nog niet gelukt. Ik hoor graag goede tips hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen.
Dat heb ik echter al geprobeerd. Ik heb het horloge >24u vlak boven een bakje met azijn gehangen en daar een kom overheen gezet. Helaas zonder resultaat.
Ook heb ik het al laten weken en vervolgens gewassen in water met afwasmiddel en dat heb ik ook geprobeerd in water met wolwasmiddel. Andere dingen die ik al heb geprobeerd is het horloge buiten onder een afdak hangen om te laten luchten en in de badkamer (warme, vochtige lucht).
Een nieuw bandje kopen?
Overigens moet zo’n G Shock toch gewoon in z’n geheel in de wasmachine kunnen? Heb wel heftigere dingen zien gebeuren met een G; check Youtube…
Wat goed werkt is koffieprut. Leg de band een week volledig dik bedekt in de koffieprut, wel af en toe kijken of het de plastic band niet aantast en of de koffieprut niet gaat schimmelen. Of iedere dag vervangen. Het is wat geklieder maar werkt echt goed.
Lijkt mij toch niet zo moeilijk om sigaretten rook te verwijderen tenzij het horloge helemaal bruin is van de rook .
Kan het niet zijn dat de geur iets anders is ?