Geur verwijderen

Ik ben ervan overtuigd dat de verkoper zich er als (ex-)roker niet bewust van was en het ook vervelend vindt.

Wat goed werkt is koffieprut. Leg de band een week volledig dik bedekt in de koffieprut, wel af en toe kijken of het de plastic band niet aantast en of de koffieprut niet gaat schimmelen. Of iedere dag vervangen. Het is wat geklieder maar werkt echt goed.

Thnx (tu)
Koffieprut gaat zeker schimmelen, maar droge gemalen koffie werkt waarschijnlijk net zo goed (of niet) dus dat ga ik proberen!

Je kan wellicht ook verdunde Dettol proberen, dat zal ook prima werken!

Lijkt mij toch niet zo moeilijk om sigaretten rook te verwijderen tenzij het horloge helemaal bruin is van de rook .
Kan het niet zijn dat de geur iets anders is ?

Ik ben bang dat Dettol of chloor het bandje aan zullen tasten, maar houd het in gedachte (tu)

Dat lijkt wellicht niet zo moeilijk, maar blijkt dat wel te zijn :wink:

Nee, het is onmiskenbaar sigarettenrooklucht.

Natrium bicarbonaat werkt erg goed om geuren te verwijderen en tast kunststof niet aan. Het haalt bijvoorbeeld perfect braaksel geur uit de vloerbedekking…

Soda!

Tast (normaliter) rubber of plastic niet aan, lauw badje maken met soda erin, bandje even van horloge halen (of horloge helemaal) en een stevige nacht laten rusten…

Natrium bicarbonaat is ook een goede tip!

Dank je voor de tip (tu)
Ga ik meteen proberen!

Het bandje ligt in natrium bicarbonaat en mocht dat niet de oplossing zijn dan leg ik het daarna in lauw water met soda.
Dank je voor de tip (tu)

Ik heb het, zoals hierboven ook al getipt, wel eens geprobeerd met (ongebruikte) koffie. Gemalen.
Op zich was het succesvol, want de rokerslucht was weg, maar vervolgens was het koffie-aroma nogal prominent aanwezig :wink:

-vaatwasser
-wasknijper op je neus

Het bandje heeft de gehele dag in natrium bicarbonaat gelegen, maar helaas :frowning:
Volgende stap is een lauw soda badje waar het tot morgenvroeg in mag liggen weken en als dat niet helpt geef ik het maar op denk ik …

Koffie is een aangenamere geur dan sigarettenrook.

Vooral s’morgens vroeg!

Voor kleding gebruiken ze wel Febreze, een spuitbus die vieze luchtjes verwijdert.

Er is ook merk wat voor allerlei vieze vlekken en geurtjes middeltjes verkoopt: HG.

Biotex-badje?

Misschien dat hier iets tussen zit?

Gr Ron

Ik denk dat eenvoudigste oplossing een nieuw bandje is…

Je hebt al het een en ander geprobeerd, maar niks schijnt te helpen… helaas!

Ik zou eventueel de verkoper een berichtje sturen of hij niet bereid is een deel van de onkosten te dragen.

Je hebt geen plezier aan het horloge, dat is duidelijk…

Nee heb je, ja kun je krijgen :slight_smile:

Eric Schreef:

Thnx (tu)
Koffieprut gaat zeker schimmelen, maar droge
gemalen koffie werkt waarschijnlijk net zo goed
(of niet) dus dat ga ik proberen!

Nee, echt natte koffieprut gebruiken. Dat trekt goed door, droge koffie doet niks.

Het soda-badje heeft helaas ook niet geholpen :frowning:
Ondanks wat ik eerder schreef ben ik het toch nog een laatste keer aan het proberen door het bandje een tijdje in de vriezer te leggen. Mocht dat ook niet helpen dan bestel ik een nieuw bandje en ga ik hopelijk eindelijk van het horloge genieten inderdaad.

Zoals ik al eerder schreef vindt de verkoper het ook erg vervelend en heeft op eigen initiatief al aangeboden een deel van de kosten voor zijn rekening te nemen mocht ik een nieuw bandje moeten kopen (tu)

Ter info als archiefwaarde :wink:

Ook enkele dagen in de vriezer heeft de geur helaas niet verwijderd :(, dus er zit niets anders op dan een nieuw bandje te bestellen.

HF’ers bedankt voor het meedenken en de tips! (tu)