Gevaarlijk

Hebben jullie dat nu ook, eerst vind je zowat alles wat mechanisch tikt mooi maar word je steeds kieskeuriger en op een moment sta je in een etalage te turen en slaat de bliksem in. Dat ene merk is het helemaal en hoe je ook zoekt en kijkt niets anders spreekt je zo meer aan. Tot mijn verdriet gebeurde mij dat met Zenith (sparen, sparen en nog eens sparen…) Stijl, afwerking en ga zo maar door.
Graag jullie bliksem ervaring en… accepteer elkaars visie; niets afkraken ook al vind je het spuuglelijk of prutskwaliteit.

Slaap lekker!

2 likes

Ook zeker wel gehad die situatie ja…

Ik had mezelf altijd heilig voorgenomen als er een nieuwe Dweller 40mm uit zou komen dat ik er 1 aan zou schaffen.

Die is er al een tijdje maar ookal vind ik em erg smakelijk, met de huidige prijzen ga ik zo´n uitgave voor 1 klok never nooit tegen mezelf goedgepraat krijgen zeg maar.

Voor mij dus geen sparen sparen sparen, maar ik geef gewoon een bedrag uit wat ik nog binnen de grens van het redelijke is voor mij is dat 3500 tot max 4000, met een duurder horloge om voelt voor mij gewoon niet lekker.

De huidige grail is een Explorer II Polar 40mm en dat valt gewoon mooi binnen mijn grens 2e hands.

Daarbij geloof ik in bruikbaarheid van het horloge, daar bedoel ik mee dat als je geen sponsor hebt ik daadwerkelijk duiken met een klok van 10k niet echt realistisch vind of op een rib volgas op het veluwe of ijsselmeer… Hij zal maar eens WEL van de pols schieten door een pushpin mankementje!!!

Ik laat zulke bliksem ervaringen tegenwoordig even bezinken, tot de realiteit inkickt.

Groeten,

Noel.

Tot een klein jaar geleden had ik nooit iets met IWC. Keek er nooit naar en vond ze eigenlijk allemaal te groot. Totdat ik de nieuwe Ingenieur aan mijn pols kreeg, dat was wel even een bliksmemomentje. En nog steeds. Sindsdien spookt dit horloge door mijn hoofd en ik weet ook zeker dat hij ooit gaat komen. Helaas voorlopig nog niet aangezien ik een veel beter doel heb voor mijn centjes, sparen doe ik momenteel ergens anders voor.

En nog even een plaatje van het www mochten jullie het niet begrijpen :grimacing:

1 like

Ik denk dat iedereen wel eens zo’n moment heeft of krijgt,maar als je daar op ingaat ben je helemaal verloren.
Als je de volgende keer voor de etalage staat komt er weer zo’n moment.
Dat is nu de “ellende” van de horloge tik, die gaat nooit meer over.
Sterkte met deze momenten.

Ik heb dit 3x meegemaakt: eerst als menneke op de Seiko modellen…wat resulteerde in heel veel Seiko’s… Daarna een jaar of 6 geleden op een luchthaven toen ik voor een vitrine met heel veel Hamilton modellen stond… wat resulteerde in veel Hamiltons… en recent op een luchthaven met Breitlings… Dat heeft vooralsnog geleid tot een vintage project om een Pult 7101 bij elkaar te sprokkelen en ik ben bang binnenkort tot de aanschaf van een eerste moderne Breitling. Gelukkig voor mij vind ik niet alle modellen mooi, vaak wat protserig in mijn ogen, maar de SuperOcean Heritage vind ik bloedmooi :slight_smile:

1 like

Vind ik ook prachtig en lastig genoeg loop ik regelmatig bij een juwelier langs met deze modellen in de etalage. Ik had fijngevoelig nooit geassocieerd met Breitling, meer recht voor zijn raap stevig voor de grote pols.
Enfin ook ik moet eerst andere uitgaven doen en bovendien “beperk” ik me maar tot Zenith. :smile:

1 like

Ik heb dat met mijn motor meegemaakt… vond em altijd wel mooi… tot ik em op een testbank hoorde bij 10.500 toeren… DAMN!.. op dat moment ( motorbeurs 1993 besloot ik: OOIT!! ooit komt er zo’n machine… 5 jaar later was het zover)

Met horloges heb ik dat met de Heuer Monaco… weet niet meer precies wanneer ik em voor het eerst zag… maar die versie met blauwe wijzerplaat en Witte Subdials… Damn!.. hebbuh!..
Dat duurt inmiddels wel langer dan 5 jaar… maargoed… heb ik ook iets om naar toe te leven…

en als fabrikant mag ik toch best wel waardering uitdragen voor andere merken…

2 likes

Ik had dat met de smp300. De sportieve band die behoorlijk zn eigen look heeft met n mooie ronding. Ook de skeleton wijzers en de horned lugs vind ik erg fraai.
Werd nog es extra lekker gemaakt met ingebouwde katrollen, explosieven en lasers.

Tot op heden nog steeds niet achter hoe ik die allemaal aan de praat krijg :wink:

Ik had het bij de planet ocean, toen ik die in de etalage zag direct mijn ultieme grail, maar zou nooit zo’n bedrag uitgeven aan een horloge.

Uiteindelijk verleg je de grens steeds meer en was de mogelijkheid daar om hem aan te schaffen. Bleek hij tegen te vallen om mijn pols en vond ik mijn huidige horloge gewoonweg mooier.

Sindsdien ga ik zsm een horloge passen als hij te lang in mijn hoofd zit anders maak ik mezelf weer helemaal (onterecht) gek.

Maar tja, hoeveel tijd te gekke fun heb je wel niet gratis en voor niks meegehad :wink:

Een achtbaan als dit is toch ook niet leuk :wink:

Lukt dat een beetje ?
sommige onderdelen zijn er in overvloed en betaalbaar maar andere (uurwerk etc) zijn er niet of nauwelijks
dus ik ben wel benieuwd hoe het project loopt