Gevallen voor Automaten

Hallo, ben nieuw hier. Ik lees wel vaak de topics als gast.

Hoewel ik bijna mijn hele leven al gefascineerd ben door horloges, en met name duikers, bezit ik er pas een sinds 2014. Vroeger had ik een duikersklokje, als kind. Ook een echte opwinder (want er waren nog geen quartz modellen) maar mijn tante besloot hem per ongeluk mee te wassen op 90 graden…tja. Toen was ie stuk.

Ik had een (voor mij) dure Seiko Sportura gekocht, gedragen en verkocht en zat even zonder. Nou ja, zonder… ik heb 8 klokkies maar geen horloge. G-Shocks etc…hoewel eentje de Gulfman is. Kom je wel eens tegen in films bij militaire mannetjes. Anyway… Dus viel ik voor de Seiko SKX 007. Prachtig. Kan er lang naar kijken. Deze stopte na anderhalf jaar, na een tik te hebben gekregen. Opgestuurd. Hij doet het weer maar loopt meer dan 2 seconden per uur te snel. Dus als iemand nog een goede tip heeft qua horlogemaker in Zoetermeer of omgeving…??

Vorig jaar werd ik 50 en kreeg ik van mijn vrouw een Tissot PRS 516 Retro. Automaat. Ik moest er wegens mijn duikersliefde even aan wennen, maar nu vind ik hem prachtig. Loopt erg goed en de afwerking is dik in orde. Ook onder een vergrootglas. Prachtig horloge. Ik ga nooit meer terug naar de batterij klokjes.

Nou, dit is mijn verhaal. Ik ga jullie lezen!

15 likes

welkom, je hebt in ieder geval een aantal forum lievelingen!

2 likes

Welkom hier.

Dat kan je allemaal wel vertellen, maar … Without pictures it didn’t happen!

2 likes

Leuke intro!! Veel plezier hier.

2 likes

Hartelijk welkom! Leuke en herkenbare introductie.
Sinds een maand of tien weet ik mijzelf ook een horlogeliefhebber en net als jij had ik de kwarts afgezworen. Het moest en zou automatisch zijn en anders niets. Inmiddels zou het ook een handwinder mogen zijn en zelfs kijk ik soms naar kwarts, maar dan voel ik me een beetje schuldig aan mijn eigen uitgangspunten. Nou ja, kennelijk allemaal gevolgen van echte horlogekoorts, zegt de dokter.

3 likes

Welkom

1 like

Welkom hier en veel plezier op het forum. Als je hier teveel rond hangt loop je het risico op een flinke collectie klokjes binnen korte tijd, dus wees gewaarschuwd :smile:

3 likes

Ok Ok, pics or it didn’t happen… een pic dan. :slight_smile:
Zo jullie kunnen zien ben ik een voorstander van Zulu en/of NATO bandjes. Het zit lekker. Het mooist vind ik staal, maar op de een of andere manier lukt het me niet om dit lang te dragen.

Grtzz

14 likes

Welkom hier!
Ik vind die Tissot PRS 516 Retro ook echt heel tof! :thumbsup:

1 like

Welkom hier! Dat zijn 2 uitstekende klokjes. :thumbsup:

2 likes

Mooi mooi, en welkom natuurlijk. En sterkte niet te vergeten. Dat laatste ga je nodig hebben als je je eenmaal volledig hebt overgegeven aan het virus.

1 like

Welkom op dit gevaarlijk verslavende forum.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op HF, een Seiko SKX en een Tissot PRS516, mooi combo :thumbsup:

1 like

Knap duo !!!
Welkom

3 likes

Welkom: en die Tissot mag je zuinig op zijn. Geweldig horloge voor die centjes!

2 likes

Welkom,de zwevende secondewijzer van een automaat of handwinder werkt verslavend,hier komt ook geen quartz meer,hoewel…
Zo’n Bulova accutron…maar da’s ook geen quartz maar wel met battery

1 like

Welkom!!

1 like

Welkom !
Heel herkenbaar, de honger naar automaten. :wink:
Veel plezier hier !

1 like

Dat vind ik een mooie :smile:

2 likes