Zoals beloofd, een kleine review na de vakantie test.
Mijn nieuwe Ray heeft de vakantie goed doorstaan. Ik had voor de zekerheid nog een ander horloge meegenomen, maar die heb ik maar een halve dag om gehad. Op de eerste dag meteen een zwembadtest gedaan. Een normaal iemand zou eerst even voorzichtig testen in de gootsteen oid, maar ik hou wel van een gokje. Dus gewoon hardcore dat zwembad in en… gelukkig waterdicht zoals een duikhorloge betaamd.(tu) Ik had wel z’n originele rubber band eraan gedaan. Deze zit toch minder fijn als de nato, maar droogt beter af na een duik in het diepe.
Het automaatje doet het prima. De afwijking is natuurlijk nog niet veel over te zeggen na een weekje, maar die zit ongeveer op -5 sec. per dag. netjes dus (tu). Wel laat de rotor van zich horen en is ook voelbaar, maar dat vind ik niet erg. De secondewijzer loopt netjes en vloeiend door(tu). Daar kunnen de russen wat van leren.
De lume is werkelijk fantastisch!!! 's Avonds voor het slapen gaan even bij een lamp houden en je hebt licht tot 's morgens(tu). Ideaal als je geen wekker bij de hand hebt en midden in de nacht wakker wordt:z.
Kinder bestendigheid:D Gelukkig niet getest. Hij is netjes bij papa om de pols gebleven(tu)
En als laatste… de afwerking. Ik heb 'm 'savonds onder een ondergaand zonnetje eens goed bekeken. En snap niet dat ze voor het geld zo’n mooi afgewerkt horloge kunnen maken. Ik heb echt geen foutje kunnen ontdekken. Kwam er ook achter dat de voorzijde van de kast mat is en de rest glans. Heel bijzonder. Ook de bezel is goed afgewerkt. Zit er stevig aan, blokkeerd goed en draait prima. Net als de kroon en pusher overigens. Wel moet je de kroon stevig tegen de veerdruk indrukken voor je hem vast kunt draaien, ff wennen dus. Het logo op de kroon maakt het geheel wel compleet(tu)
Kort gezegt: een prima horloge. Kun je voor het geld eigenlijk niet aan mis kopen. Ik weet niet hoe de dure merken zijn, maar ik denk dat Orient qua kwaliteit en afwerking best kan concureren met enkele van deze duurdere broeders.
Eindconclusie: :~ Veel horloge voor je geld.
Ben nu benieuwd hoe deze het door de jaren heen blijft volhouden, maar ik heb er vertrouwen in.
Gr Wouter